صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / شرایط دانش‌بنیانی شدن شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات حوزه علوم انسانی
شرایط دانش‌بنیانی شدن شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات حوزه علوم انسانی

شرایط دانش‌بنیانی شدن شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات حوزه علوم انسانی

گسب و کار- رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شرکت‌های خدماتی حوزه علوم انسانی مورد ارزیابی کارگروه تشخیص و صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرند.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمد صاحبکار خراسانی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه علوم انسانی تحت ارزیابی برای احراز دانش‌بنیانی قرار می‌گیرند، توضیح داد: این دسته از شرکت‌ها تحت عنوان خدمات تجاری‌سازی به شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه علوم انسانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. وی فعالیت این شرکت‌ها را در حوزه‌هایی چون “حقوقی”، “ثبت پتنت”، “بازاریابی” و مدیریت فناوری” دانست و ادامه داد: این دسته از شرکت‌ها می‌توانند در قالب خدمات تجاری‌سازی به عنوان شرکت‌های دانش‌بنیان تحت ارزیابی احراز صلاحیت دانش‌بنیان کارگروه ارزیابی معاونت علمی قرار گیرند و در صورت احراز دانش‌بنیانی آنها، مورد تایید قرار خواهند گرفت.

صاحبکار با بیان اینکه شرکت‌هایی که در حوزه ثبت پتنت فعالیت دارند، می‌توانند در قالب شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دانش‌بنیان در این کارگروه مورد ارزیابی قرار گیرند، خاطر نشان کرد: ثبت اختراع داخلی فرآیندی است که در حال انجام است، ولی اگر شرکتی در حوزه ثبت پتنت خارجی فعال است، می‌تواند به ما مراجعه کند و ما بررسی‌های لازم برای احراز دانش‌بنیانی آنها را انجام دهیم. رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص نحوه رسیدگی به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مسایل حقوقی حوزه دانش‌بنیان‌ها، گفت: مسایل حقوقی دارای طیف گسترده‌ای است، ولی شرکت‌هایی که در حوزه‌هایی چون بررسی و رسیدگی به دعاوی ثبت پتنت در خارج فعال هستند، می‌توانند مشمول شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آیین‌نامه قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های حوزه علوم انسانی و اجتماعی مورد ارزیابی احراز دانش‌بنیانی قرار خواهند گرفت. در این آیین‌نامه آمده است: “در این حوزه وجود قابل ملاحظه‌ای از عنصر نو بودن یا رفع ابهامات علمی یا فنی، معیار پذیرش یک پروژه به عنوان یک فعالیت R&D است. این عنصر ممکن است در هر یک از بخش‌های مفهومی، روش شناختی و یا تجربی پروژه مورد نظر وجود داشته باشد. فعالیت‌های مرتبطی که دارای ماهیتی معمولی (و بدون نو بودن یا رفع ابهامات علمی یا فنی) هستند، را فقط زمانی می‌توان R&D حساب کرد که بخش جدایی‌ناپذیری از یک پروژه خاص R&D باشند یا به منظور کمک به چنین پروژه‌ای انجام شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.