صفحه اصلی / سرخط خبرها / اختصاص ۲۶ میلیارد برای ساماندهی عرصه قلعه فلک‎الافلاک

اختصاص ۲۶ میلیارد برای ساماندهی عرصه قلعه فلک‎الافلاک

کسب و کار نیوز - استاندار لرستان از اختصاص 26 میلیارد تومان اوراق برای ساماندهی عرصه قلعه فلک‌الافلاک خرم‎آباد خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، دکتر موسی خادمی با اشاره به موضوع ساماندهی عرصه قلعه تاریخی فلکالافلاک خرم‎آباد، اظهار کرد: در شش ماه دوم سال  ۹۷  حدود  ۲۸  میلیارد تومان پول نقد به سپاه در این رابطه پرداخت شد و بعدها به دلیل مشکلاتی که در بخش مالی به وجود آمد این اعتبارات تبدیل به اوراق دو ساله شد.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه سپاه اعلام کرد اوراق نمی‌خواهیم، عنوان کرد: در این راستا با رایزنی‌های صورت گرفته موفق شدیم سپاه را متقاعد کنیم که اوراق را به همراه سود آن از ما تحویل بگیرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه خوشبختانه طی دو ماه اخیر نیز ۲۰  میلیارد و  ۵۰۰  میلیون تومان از طریق اوراق در این زمینه به سپاه پرداخت کردیم، افزود: همچنین طی روزهای اخیر ۲۶ میلیارد تومان اوراق دیگر به ما در این رابطه تخصیص داده شد که این میزان را تا آخر شهریور ماه به سپاه پرداخت خواهیم کرد.

خادمی با اشاره به اینکه سپاه اعلام کرده به دلیل اینکه به ما اوراق پرداخت کرده‌اید کار تخلیه محوطه قلعه عقب می‌افتد، اضافه کرد: تخلیه و پرداخت اعتبار قطعی شده اما ممکن است زمان تخلیه با توافق طرفین تغییر پیدا کند.

به گزارش ایسنا، قلعه باستانی فلک‌الافلاک یکی از شاخص‌ترین آثار تاریخی ایران و جهان است، بنای عظیم آجری مربوط به دوره ساسانی که همچنان استوار بر روی تپه‌ای باستانی در مرکز شهر خرم‌آباد میزبان دوستداران میراث فرهنگی این مرزوبوم است.

زیبایی و معماری شگفت‌انگیز قلعه فلک‎الافلاک موجب شده که این قلعه تاریخی و باستانی لرستان از سوی بسیاری از کارشناسان به‌عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی و معماری دنیا لقب گیرد.

این قلعه به لحاظ موقعیت استراتژیک خود در قرن چهارم هجری قمری به‌عنوان مقر حکومت آل  حسنویه و گنجور در زمان آل‌بویه درآمد و از قرن ششم هجری پس از ساخته‌شدن شهر جدید خرم‌آباد این قلعه نیز بنام خرم‌آباد معروف شد و احتمالاً نام فلک الافلاک در دوره قاجار به آن اطلاق شده است.

این بنای کم‌نظیر مربوط به دوره ساسانی بوده و به شماره  ۸۸۳  در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.