صفحه اصلی / دسته بندی نشده / سخنگوی دولت: تا جمعه برای اجرای گام سوم فرصت داده‌ایم

سخنگوی دولت: تا جمعه برای اجرای گام سوم فرصت داده‌ایم

کسب و کار نیوز - سخنگوی دولت گفت: تا روز جمعه فرصت ما برای اجرای گام سوم است و ایران در صورتی این گام را بر نمی‌دارد که مذاکرات با طرف اروپایی پاسخ داده شود و رضایت ایران جلب شود و همچنین حاضر است در صورت رضایت بیشتر هم به تعهدات قبلی بازگردد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، علی ربیعی، سخنگوی دولت صبح امروز در نشست خبرنگاران ضمن تسلیت ماه محرم گفت: از محرم درس سیاسی و اجتماعی گرفتیم. عاشورا و نهضت کربلا نه فقط برای شیعیان و مسلمانان بلکه برای همه مردم جهان الهام‌بخش بوده است.

وی افزود: ایران با الهام از مکتب امام حسین(ع) در جنگ تحمیلی ایستادگی کرد و ایستادگی و قیام حسین رسالت امر به معروف و نهی منکر را به جای گذاشت و به آن آبرو داد.

ربیعی اضافه کرد: امام حسین (ع) نه تنها در زمان خودش چراغی در تاریکی بود بلکه در تاریخ چراغی برای ایستادگی در مقابل قلدری‌های و زورگویی‌ها است. ما اگر وارثان خوبی برای این پیام باشیم درسی است برای ایستادگی در مقابل تهدیدهای خارجی‌ها و در داخل هم مهربانی را ترویج می‌کند.

وی یادآور شد: در هفته گذشته سفرها، تلفن‌ها و ملاقات‌ها از مسائل مهم ما بوده یکی از مباحث مهم در سیاست خارجی مذاکره با مکرون برای اجرای برجام بوده که بر اساس بیانیه شورای امینت ملی صورت گرفته است و ایران در صورت اجرای تعهد طرف اروپایی از کاهش تعهدات برجامی بازمی‌گردد.

ربیعی با بیان اینکه تعهد مقابل تعهد استراتژی ایران است، گفت: در مذاکرات بین وزیر خارجه با طرف مقابل خوشبختانه دیدگاه‌ها نزدیک شد و چگونگی اجرای تعهدها در حال پیگیری است و در ادامه شیوه تعهدها منوط به حضور رئیس بانک مرکزی و هیات ایرانی است. همچنین خرید نفت و بازگشت پول نفت به کشور باید انجام شود.

وی افزود: سفر ظریف و اردکانیان به مسکو بخشی از دیپلماسی فعال ما است، ظرفیت‌های جدیدی که باید بین دو کشور علاوه بر مسائل اقتصادی به وجود بیاید دائر بر مسائل سیاسی است.

سخنگوی دولت ادامه داد: مهاتیر محمد در آینده به ایران خواهد آمد، با آسیای جنوب شرقی تعاملات ادامه خواهد داشت و ما نه تنها منزوی نشدیم، بلکه استراتژی ما دیپلماسی فعال است. در صورتی که تعهدات  طرف خارجی در برجام اجرا شود، گام سوم اجرا نخواهد شد.

ربیعی اظهار داشت: آغاز گام سوم را بر اساس بند ۳۶ در دستور کار داریم، ما تعهدات را برای این کاهش می‌دهیم که طرف اروپایی را برای اجرای تعهداتش ملزم کنیم و این برای خروج از برجام نیست.

وی افزود: برای ما مهم است که اروپا به تعهدات خودش برگردد ما تعهد در مقابل تعهد را انتخاب کردیم. باید توازنی بین مسئولیت‌های طرفین برقرار شود تا روز جمعه فرصت ما برای اجرای گام سوم است و ایران در صورتی این گام را بر نمی‌دارد که مذاکرات با طرف اروپایی پاسخ داده شود و رضایت ایران جلب شود و همچنین حاضر است در صورت رضایت بیشتر هم به تعهدات قبلی بازگردد.

همچنین مطالعه کنید:

قانونی که به نفع هیچکس نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شرق، کالاهای قاچاق و به قولی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.