صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / یوتیوب ۲۰۰ میلیون دلار جریمه شد
یوتیوب ۲۰۰ میلیون دلار جریمه شد

یوتیوب ۲۰۰ میلیون دلار جریمه شد

کسب و کار- کمیسیون فدرال بازرگانی آمریکا گوگل را مجبور به پرداخت غرامتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلاری کرده است. علت اخذ این جریمه بی توجهی یوتیوب به حفظ حریم شخصی کودکان عنوان شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، کمیسیون فدرال بازرگانی آمریکا گوگل را مجبور به پرداخت غرامتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلاری کرده است. علت اخذ این جریمه بی توجهی یوتیوب به حفظ حریم شخصی کودکان عنوان شده است. از میان ۵ نفر اعضای کمیسیون یادشده سه نفر بر علیه یوتیوب و دو نفر به نفع آن رای دادند و لذا این شبکه اجتماعی در نهایت محکوم گردید. اولین بار وزارت دادگستری امریکا خواستار بررسی این موضوع شده بود.

اخذ جریمه از یوتیوب ماه گذشته تایید شده بود، اما این اولین بار است که رقم جریمه هایی از این دست به شکل علنی اعلام می شود. البته جزئیات بقیه احکام صادر شده در مورد یوتیوب در این مورد اعلام نشده است. این شرکت هفته گذشته نیز به عدم انتشار آگهی های تبلیغاتی قبل از پخش ویدئوهای مرتبط با کودکان متعهد شده بود. پیش از این بارها گروه های مدافعان کودکان از یوتیوب خواسته بودند تا برای حفاظت از حریم شخصی کودکان زیر۱۳  سال دقت بیشتری به خرج دهد. اما یوتیوب به این درخواست ها که از سال ۲۰۱۵ بدین سو مطرح می شوند بی توجهی کرده بود. در ابتدای تابستان امسال فیس بوک به دلیل مشابهی مجبور به پرداخت غرامت ۵ میلیارد دلاری شده بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.