صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / سعید ملایی چگونه از ژاپن به آلمان رفت؟
سعید ملایی چگونه از ژاپن به آلمان رفت؟

جزییات اتفاقات توکیو از زبان سرمربی جودو

سعید ملایی چگونه از ژاپن به آلمان رفت؟

کسب و کار نیوز : سرمربی تیم ملی جودو اعتقاد دارد اتفاقاتی که برای سعید ملایی در ژاپن رخ داده، از پیش تعیین شده بوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, با اینکه تصمیم نهایی مسئولان فدراسیون جودوی ایران بعد از مشورت با نهادهای بالاتر این بود که سعید ملایی به خاطر خطر تعلیق جودوی ایران به مسابقات جهانی اعزام نشود. با این حال گویا فشار این جودوکار به مسئولان باعث شده تا این اعزام صورت بگیرد.
در مسابقات جهانی جودو هم همانطور که پیش بینی می شد سعید ملایی تا مراحل پایانی پیش رفت و جودوکار رژیم صهیونیستی هم در سمت دیگر نیمه نهایی بود. با اینکه خبری مبنی بر انصراف ملایی به دلیل مصدومیت از دیدار نیمه نهایی منتشر شد، اما دقایقی بعد شاهد بودیم که او روی تاتامی حاضر شده است. این در حالی بود که اگر جودوکار ایرانی برنده می شد، در فینال به نماینده رژیم صهیونیستی برخورد می کرد.
در نهایت سعید ملایی با وجود یک رقابت نزدیک از حریف بلژیکی خود شکست خورد و در رده بندی هم موفق نبود تا دست خالی بماند.
دیروز اخباری مبنی جدایی این جودوکار از کاروان ایران و سفرش به آلمان منتشر شد و از سوی دیگر رییس فدراسیون جهانی در مصاحبه ای مدعی شد ملایی باخت عامدانه ای در نیمه نهایی داشته و بابت این ماجرا تحت فشار بوده است!
حالا بعد از شایعاتی که پیرامون پناهنده شدن این جودوکار ایرانی منتشر شده، مجید زارعیان، سرمربی تیم ملی جودو ماجرا را اینطور در گفت و گو با فارس تشریح کرده است:‌ « بنده به عنوان سرمربی تیم ملی کنار سعید ملایی در مسابقات جهانی جودو حضور پیدا کردیم، اما یک سری برنامه‌های از پیش تعیین شده باعث شد حواشی برای جودو ایران رخ دهد. از مبارزه سوم به بعد ملایی با مامور امنیتی ویزر(رئیس فدراسیون جهانی جودو) به روی تاتامی می رفت، آنها اجازه نمی دادند حتی من برای کوچ در کنار ورزشکارمان باشم. برنامه هایی از پیش تعیین شده بود که جودوکار ایران و رژیم اشغالگر قدس باهم مبارزه کنند، موضوع را کاملا سیاسی کرده بودند، اما باخت ملایی به بلژیک که با تمام وجود در مقابلش ظاهر شد و به زعم کارشناسان تمام تلاشش را برای برد کرد همه معادلات فدراسیون جهانی را به هم ریخت.»
وی همچنین می افزاید: « طبق قانون هیچ گاه جدول مسابقات قهرمانی جهان تغییر نمی کند، طبق جدول، مسابقه رژیم صهیونیستی بعد از مبارزه ملایی بود، اما جدول را طوری جابه جا کردند که مبارزه ورزشکار رژیم صهیونیستی با جودوکار مصری و بازی ملایی جابه جا شود که خلاف قانون بود.متاسفانه این خبر کذب منتشر شده است که خانواده سعید ملایی تحت فشار بوده اند که او مقابل ورزشکار رژیم صهیونیستی بازی نکند، اما این موضوع اصلا صحت ندارد و این موضوع را خودشان به سعید القا کرده بودند و کسی از ایران حتی به ما زنگ هم نزد که مبارزه کنیم یا خیر، چه برسد خانواده ورزشکار را تهدید کنیم.»
سرمربی تیم ملی جودو با تشریح ماجرای جدا شدن ملایی از کاروان ایران می گوید: «بعد از پایان مسابقات با مامور امنیتی و با یک ون بهمراه سعید آمدند هتل، ملایی را بدون اجازه من جابه جا کردند که این کار کاملا غیرقانونی بود او برای برگشت به ایران بلیط داشت، اما ماموران امنیتی نگذاشتند همراه من بیاید و بلیط آلمان برایش تهیه کرده بودند. وزیر ورزش رژیم صهیونیستی هم در سالن مسابقات حضور داشت و قطعا اگر فشار روانی ویزر نبود، مدال می گرفت. فکر می کنم همه چیز از پیش تعیین شده بود، قبل از سفر به ژاپن، عده ای در ایران با جوسازی ها این اتفاقات را چیده بودند و مرتبا با سعید در تماس بودند.»

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.