صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / حکم فیفا قدوس را از تیم ملی خط زد
حکم فیفا قدوس را از تیم ملی خط زد

اولین تبعات یک امضای اشتباه

حکم فیفا قدوس را از تیم ملی خط زد

کسب و کار نیوز : سامان قدوس فعلاً باید منتظر بنشیند تا ببیند آیا رأی دادگاه عالی ورزش به سود او تغییر خواهد کرد یا نه.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, فیفا پنجشنبه شب رأیی صادر کرد که همه شوکه شدند. از هواداران اوسترسوند بگیرید تا باشگاه امی‌ین در فرانسه و البته ستاره تیم ملی ایران، سامان قدوس. دلیل صدور این رأی هم مشخص است؛ امضای قرارداد سامان قدوس با اوئسکا در تابستان قبل و سپس حضور او در امی‌ین فرانسه. اصرار باشگاه اسپانیایی برای پیگیری شکایت از سامان قدوس بالاخره به نتیجه رسید و اوئسکا، مهاجم تیم ملی را با محرومیت و جریمه‌ای سنگین مواجه کرد. اوئسکا این رأی را بعد از شکایتی که یک‌سال پیش از قدوس و باشگاه قبلی او اوسترسوند سوئد انجام داده، از فیفا دریافت کرده است.
باشگاه اوسترسوند در وب سایت خود تأکید کرده که این باشگاه قصد دارد رأی را به دادگاه بین‌المللی داوری ورزش ببرد: «فیفا تصمیم گرفته است که سامان قدوس را مسئول نقض قرارداد در برابر اوئسکا بدانیم و اوسترسوند هم بخشی از این تخلف در نظر گرفته شده است. باشگاه ما از این تصمیم متعجب است و رأی را به دادگاه تجدید نظر خواهد برد.»
نیکلاس لیدسرون، رئیس سرویس رسانه‌ای باشگاه اوسترسوند نیز در این باره می‌گوید: «ما از تصمیم فیفا درباره سامان قدوس و باشگاه اوسترسوند بسیار متعجب هستیم. معتقدیم که این رأی ناعادلانه است و می‌خواهیم پروسه اعتراض را آغاز کنیم. اطمینان داریم که این کار را به خوبی انجام می‌دهیم تا رأی فیفا را در دادگاه CAS بازگردانیم. در چنین شرایطی نمی‌توانیم تحلیل بیشتری پیرامون این رأی فیفا ارائه بدهیم.»
سامان قدوس و توافق با اوئسکا قبل از پیوستن به امی ین.سندی که محرومیت او را رقم زد
برنارد یوآنین، رئیس باشگاه امی‌ین نیز در واکنش به محرومیت ۴ ماهه و جریمه ۴ میلیون یورویی سامان قدوس از سوی فیفا به خاطر شکایت باشگاه اوئسکا اسپانیا به سایت le11amienois فرانسه می‌گوید: «از این رأی فیفا شوکه هستم. ما منتظر پیام رسمی فیفا مبنی بر محرومیت احتمالی سامان قدوس هستیم. اگر هم این خبر تأیید شده باشد وکلای باشگاه امی‌ین رأی فیفا را دریافت می‌کنند.»
با توجه به محرومیت احتمالی قدوس، باید شاهد غیبت او در بازی‌های آتی تیم ملی هم باشیم. بخصوص که مارک ویلموتس برای موفقیت در فاز تهاجمی حساب ویژه‌ای روی سامان قدوس باز کرده بود اما او به فهرست اخیر تیم ملی دعوت نشد.
نکته دیگر اما اظهار نظری است که قدوس به زبان آورده: «می‌خواهم با ایجنت‌هایم صحبت کنم و به اتفاق‌نظر برسیم که ماجرا را ادامه بدهیم یا نه. اعتراض تنها راه ما است.»
سامان قدوس فعلاً باید منتظر بنشیند تا ببیند آیا رأی دادگاه عالی ورزش به سود او تغییر خواهد کرد یا نه. در غیر اینصورت سامان و اوسترسوند باید هزینه سنگینی را متحمل شوند و جریمه اوئسکا را پرداخت کنند. موضوعی که بیشتر از دوری ۴ ماهه از فوتبال برای قدوس اهمیت دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.