صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی کاهش یافت

بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی کاهش یافت

کسب و کار نیوز - بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در پایان سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش همراه بوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش بانک مرکزی از آمارهای پولی و بانکی کشور، در پایان سه ماهه نخست سال جاری بدهی بانک‌ها به ۱۳۴ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به خرداد ماه سال گذشته ۳.۷ درصد کاهش داشته است.

بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در پایان خرداد ماه سال گذشته بیش از ۱۳۹ هزار میلیارد تومان بود که در اسفند ماه این رقم به ۱۳۸ هزار میلیارد تومان رسید و بنابراین حجم بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در خرداد ماه سال جاری نسبت به اسفند سال گذشته نیز ۲.۶ درصد کاهش داشته است.

این در حالی است که بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی در همین مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

بخش دولتی در خرداد ماه سال گذشته بیش از ۶۱ هزار میلیارد تومان بدهی به بانک مرکزی داشته که رقم این بدهی به بانک مرکزی در خرداد ماه سال جاری به حدود ۱۰۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رقم بدهی دولت به بانک مرکزی در اسفندماه سال گذشته نیز ۹۵ هزار میلیارد تومان بود که نشان می‌دهد این بدهی در سال جاری نسبت به اسفند سال گذشته ۵.۴ درصد رشد داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.