صفحه اصلی / استان ها / افزایش ۷ درصدی ارزش صادرات کالا از استان مرکزی
افزایش ۷ درصدی ارزش صادرات کالا از استان مرکزی

استان مرکزی؛

افزایش ۷ درصدی ارزش صادرات کالا از استان مرکزی

کسب و کار نیوز : در 5 ماهه نخست امسال 408 میلیون دلار کالا از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده که 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ مدیرگمرکات استان مرکزی از صادرات ۴۰۸ میلیون دلاری کالا در پنج ماهه گذشته در استان خبر داد.
حسینی با اشاره به روند صادرات استان مرکزی اظهار داشت: در ۵ ماه نخست امسال ۹ هزار و ۳۰۳ اظهارنامه صادراتی با وزن ۷۲۸ هزار تن و ارزش ۴۰۸ میلیون دلار در استان مرکزی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد از لحاظ تعداد، ۱۴ درصد از لحاظ وزن افزایش و از لحاظ ارزش نیز ۷ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: از مجموع آمار ارائه شده در زمینه صادرات استان یک هزار و ۴۹۹ فقره اظهارنامه به وزن ۶۰ هزار تن با ارزش ۴۲ میلیون دلار مربوط به عملکرد گمرک منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان( زرندیه)، ۵ هزار و ۴۲۹ فقره اظهارنامه به وزن ۴۰۴ هزار تن به ارزش ۱۸۰ میلیون دلار مربوط به عملکرد گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: در ۵ ماه نخست امسال استان به ۶۸ کشور جهان صادرات داشته که بیشترین کالای صادر شده به کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و ترکمنستان بوده و عمده کالاهای صادراتی شمش، میلگرد آجدار، آبمیوه و رانی، پلی‌اتیلن سنگین، شیشه، پلی‌اتیلن سبک خطی، بلورجات و غیره بوده است.
حسینی با اشاره به آمار واردات استان نیز گفت: در این مدت یک هزار و ۳۱۶ فقره اظهارنامه وارداتی با وزن ۷۷ هزار تن و با ارزش ۱۹۷ میلیون دلار به استان وارد شده است.
وی گفت: واردات استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۵۶ درصد، از نظر وزن ۲۳ درصد و از نظر ارزش ۳۵ درصد رشد داشته است.
مدیرگمرکات استان مرکزی بیان کرد: از مجموع آمار ارائه شده در زمینه واردات یک هزار و ۲۴ فقره اظهارنامه به وزن ۵۹ هزار تن و ارزش ۱۵۱ میلیون دلار مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه است.
حسینی افزود: در ۵ ماه نخست امسال استان از ۵۰ کشور جهان واردات داشته که عمده آن از کشورهای ترکیه، چین، آلمان، هند و ایتالیا بوده و عمده کالاهای وارداتی نیز مواد اولیه پوشک، ماشین‌آلات و اجزاء قطعات، پاکت آبمیوه، درب قوطی آسان بازشو آلومینیومی، خودروسواری، خمیر کاغذ، مواد اولیه خوراکی و غیره بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.