صفحه اصلی / سرخط خبرها / کاهش موقتی کیفیت هوای تهران

کاهش موقتی کیفیت هوای تهران

کسب و کار نیوز - بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزایش غلظت آلاینده ازن و ذرات معلق طی امروز (۹ شهریور) هوای پایتخت را در برخی ساعات برای گروه‌های حساس‌ ناسالم می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، طی برخی ساعات صبح امروز (۹ شهریور) افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها به دلیل کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد حجم تردد خودروها در اولین روز کاری هفته مشاهده می‌شود.

به‌تدریج همراه با رشد ناپایداری روزانه برای برخی ساعات بعد ازظهر افزایش میزان ابرناکی و وزش باد انتظار می‌رود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در بعضی ساعات را به دنبال دارد همچنین همراه با افزایش تابش نور خورشید در طول روز و در دسترس بودن سایر شرایط لازم برای شکل‌گیری آلاینده ازن، غلظت این آلاینده در بعدازظهر بین ساعات ۱۴ تا ۱۸ افزایش می‌یابد.

بیشینه غلظت این آلاینده نسبت به روز گذشته از بزرگی کمتری برخوردار است. از این‌ رو با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات امروز (۹ شهریور) کیفیت هوای بعضی مناطق شهر تهران به‌طور موقت در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

به‌تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی تا نخستین ساعات فردا (۱۰ شهریور) شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها در برخی ساعات صبح فراهم می‌شود. هرچند افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در طول روز و وزش باد در برخی ساعات، احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

از این‌رو در برخی ساعات فردا افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و در بعضی مناطق آلاینده ازن مشاهده می‌شود که برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس را به‌طور موقت در برخی مناطق پایتخت به دنبال دارد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۷۲ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۷۰ همچنان در شرایط سالم است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.