صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / سه‌پایه مشعل سکوی ۱۳A پارس جنوبی نصب شد
سه‌پایه مشعل سکوی ۱۳A پارس جنوبی نصب شد

سه‌پایه مشعل سکوی ۱۳A پارس جنوبی نصب شد

کسب و کار نیوز: مجری طرح توسعه فاز۱۳ پارس‌جنوبی از پایان عملیات نصب سه‌پایه مشعل سکوی A فاز ۱۳ پارس‌جنوبی در بلوک گازی این طرح در آب‌های خلیج فارس خبرداد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, پیام معتمد اعلام کرد: عملیات نصب این سازه به‌عنوان آخرین سه‌پایه سکوهای فاز ۱۳ به همراه عرشه مربوط به آن، در مدت زمان ۱۰ روز، توسط شناور نصاب Sea Pad اجرا شد و سرانجام عصر روز جمعه (هشتم شهریور) با موفقیت به پایان رسید.
وی با اشاره به ساخت سازه مذکور در یارد صنعتی صدرا در بوشهر گفت: سه‌پایه مشعل سکوی ۱۳A وزنی معادل ۴۰۵ تن و ارتفاع ۶۵ متر دارد که در تاریخ ۸ مرداد توسط شناور جرثقیل دار HL-5000 روی شناور مهدیس۲ بارگیری شده و پس از انجام عملیات مهاربندی، برای نصب در موقعیت مخزنی عازم آب‌های خلیج فارس شده بود.
مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت، با راه اندازی سکوی ۱۳A این طرح، روزانه ١۴.٢ میلیون‌مترمکعب (معادل ۵۰۰ میلیون فوت مکعب) به توان تولید گاز کشور افزوده می‌شود.
هدف از توسعه طرح فاز ١٣، دستیابی به تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز غنی، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، ۴٠٠ تن گوگرد و همچنین سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گازمایع به همراه یک میلیون تن گاز اتان است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.