صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / رشد فراتر از حد انتظار اقتصاد کانادا

رشد فراتر از حد انتظار اقتصاد کانادا

کسب و کار نیوز - رشد اقتصادی کانادا با رسیدن به ۳.۷ درصد همه را شگفت زده کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا به نقل از وال استریت ژورنال، در خبری بسیار خوب برای دولت فعلی کانادا به فاصله چند ماه مانده تا انتخابات این کشور، رشد اقتصادی کانادا در سه ماه دوم سال به بالاترین سطح خود در طول دو سال اخیر رسید و رقم ۳.۷ درصد را به ثبت رساند.

این رشد که بالاتر از همه پیش‌بینی‌های قبلی محسوب می‌شود در شرایطی به ثبت رسید که همسایه جنوبی این کشور یعنی آمریکا در سه ماهه دوم سال با کاهش محسوس رشد اقتصادی مواجه شد و طبق اعلام اسوشیتد پرس، در گزارش نهایی دفتر آمار آمریکا، رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال دو درصد اندازه گیری شد که ۰.۱ درصد کمتر از برآورد قبلی است.

تا پایان سه ماهه دوم سال، اقتصاد کانادا با تولید ناخالص داخلی ۱.۵۶۸ تریلیون دلاری کماکان دهمین اقتصاد بزرگ جهان بوده است. بر مبنای ماهانه نیز نرخ رشد اقتصادی ماه ژوئن ۰.۲ درصد اندازه گیری شده است که در این بین رشد بخش تولید منفی ۰.۲ درصد و رشد خدمات مثبت ۰.۳ درصد بوده است.

به گفته مرکز آمار کانادا، در ماه ژوئن دیگر بخش های اقتصادی مانند تولید، عمده فروشی، خرده فروشی، معدن و نفت و گاز نیز رشد مثبت را تجربه کردند. طی این مدت میزان صادرات کالای کانادا ۳.۷ درصد و صادرات خدمات این کشور ۱.۱ درصد رشد داشته است.

بریان دی پراتو، استراتژیست بازار در بانک ” تی دی” کانادا با بیان این که انتظار دارد نرخ رشد فعلی دست بانک مرکزی را برای کاهش نرخ بهره باز بگذارد افزود که احتمالا شاهد پیوستن کانادا به دیگر کشورها در اتخاذ رویکرد محرک خواهیم بود.

جلسه بعدی بانک مرکزی کانادا قرار است پنج روز دیگر برگزار شود و به احتمال زیاد در این جلسه شاهد کاهش نرخ بهره خواهیم بود. به دنبال انتشار خبر رشد اقتصادی نیرومند کانادا، ارزش دلار این کشور در برابر همتای آمریکایی‌اش ۰.۲ درصد تقویت شد تا هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۲۵۵ دلار کانادا معامله شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.