صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / تهران برای دومین‌بار جزو ۵۰ شهر فناور دنیا شد
تهران برای دومین‌بار جزو ۵۰ شهر فناور دنیا شد

ستاری خبر داد:

تهران برای دومین‌بار جزو ۵۰ شهر فناور دنیا شد

کسب و کار- معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امسال سال دومی است که تهران به دلیل مراکز دانشگاهی، پژوهشگاهی و دسترسی به نیروهای انسانی جزو ۵۰ شهر فناور دنیا شناخته شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سورنا ستاری در هفدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک علم و فناوری پردیس گفت: امسال هفدهمین سال برگزاری این اجلاس است اما پارک فناوری پردیس عملا ۱۰ سال است که وارد فاز اجرایی شده است. وی با بیان اینکه امروز فاز سوم این پارک راه اندازی می شود، گفت: ساخت فاز سه از سال گذشته آغاز شده و به تعویق انداختن آن به سال آینده خیلی می تواند دیر باشد زیرا با وجود اینکه هنوز تکمیل نشده ۵۰ الی ۶۰ متقاضی دارد. ستاری با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان در حال دیده شدن در کشور است، گفت: خلاقیت پایه اقتصاد محسوب می شود به طوری که می توان گفت با خلاقیت و نوآوری می توان اقتصاد  دانش بنیان را در کشور پایه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه همواره پارک فناوری پردیس با مصائب و مشکلات زیادی رو به رو است، گفت: ما به مسئولان محلی پردیس ثابت می کنیم که این شهر خوابگاه نیست اینجا از خارج از کشور متقاضی دارد و می تواند منبع جذب نیروهای انسانی متخصص از تهران و خارج از کشور داشته باشد. ستاری با تاکید بر اینکه پارک فناوری پردیس اقتصاد دانش بنیان تهران محسوب می شود، گفت: امسال سال دومی است که شهر تهران جزو ۵۰ شهر فناور دنیا شناخته شده و آن هم به دلیل وجود مراکز دانشگاهی، پژوهشگاه ها، دسترسی به نیروی انسانی و فرهنگ اقتصاد دانش بنیان است که پایه اقتصاد دانشی را فراهم می کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: اگر می خواهیم در پارک فناوری پردیس جهشی داشته باشیم نباید سنگ اندازی کنیم باید همواره از متقاضیان حمایت کنیم و با افرادی که مانع تراشی می کنند برخورد داشته باشیم. وی ادامه داد: ما باید ثابت کنیم می توانیم شهر تهران را که یک مسئولیت بزرگ برای ما محسوب می شود متحول سازیم. ستاری تاکید کرد: همه ما در یک جبهه مبارزه می کنیم و هدف ما توسعه اقتصاد دانش بنیان و اشتغال تحصیل کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.