صفحه اصلی / استان ها / کشف دولاشه خرس تلف شده در دنا
کشف دولاشه خرس تلف شده در دنا

کهگیلویه و بویراحمد؛

کشف دولاشه خرس تلف شده در دنا

کسب و کار نیوز: لاشه دو توله خرس تلف شده در محل دفن زباله شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا کشف شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل حفاظت محیط زیست این استان گفت: لاشه کشف دولاشه خرس تلف شده در دنا دو توله خرس تلف شده در شهرستان دنا کشف شد.
جعفری نژاد افزود: پیش بینی می‌شود این دو توله خرس توسط فرد یا افرادی در باغ‌های این شهر تلف و سپس به محل دفن زباله منتقل شده است.
وی مشکلات فرهنگی را علل بسیاری از تخلفات زیست محیطی عنوان کرد و ادامه داد: کمبود نیرو, وسعت مناطق و ضعف اختصاص بودجه برای آموزش باعث شده به راحتی شاهد تلفات این گونه ارزشمنددر خارج از مناطق حفاظت شده استان باشیم.
جعفری نژادبا اشاره به اینکه ماموران یگان حفاظت تحقیقات خود را به منظور شناسایی عوامل شکار انجام می دهدافزود: کسانی که به هرنحوی اطلاعاتی از این حادثه دارند به این اداره کل گزارش دهند.
جعفری نژاد نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست را بسیارحائز اهمیت و موثر برشمرد و گفت: همه اقشار جامعه باید در این زمینه آگاه و خود را مسئول بدانند.
جعفری نژاد با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی، حفظ و حراست از محیط زیست را وظیفه ای همگانی عنوان کرد و خواستار فرهنگ‌سازی و آموزش در زمینه مسائل زیست محیطی به همه اقشار مردم به ویژه جلوگیری از تخلفات شکار و صید در مناطق آزادشد.
گفتنی است, ۹ اسفندماه سال ۹۷ لاشه دو توله پلنگ تلف شده در شهرستان چرام و مردادماه امسال نیز لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای ۵ ساله در مناطق آزاد شهرستان بویراحمد کشف شد.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.