صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / نخستین هاب صادراتی محتوای دیجیتال کشور رونمایی می‌شود
نخستین هاب صادراتی محتوای دیجیتال کشور رونمایی می‌شود

با حمایت معاونت علمی؛

نخستین هاب صادراتی محتوای دیجیتال کشور رونمایی می‌شود

کسب و کار- نخستین هاب صادارتی محتوای دیجیتال کشور با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری رونمایی می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی از نخستین هاب صادراتی محتوای دیجیتال کشور بیان کرد: این هاب به عنوان نخستین هاب صادرات محتوای دیجیتال در حوزه های مختلفی چون نرم افزارهای تلفن همراه، محتوای ویدیوئی و انیمیشن فعالیت می کند. وی افزود: در حال حاضر ۲۲ هزار برنامه نویس در حوزه طراحی و توسعه نرم افزارهای کاربردی فعالیت می کنند که این تعداد، فعالیت قابل قبولی در بازارهای بین المللی ندارند و بازار داخلی آنها نیز بزرگ و قابل توجه نیست. به گفته محمدی، بسیاری از این نرم افزارها ظرفیت حضور در بازارهای بین المللی را دارند؛ اما شرایط و ضوابط حضور در این بازارها را برای خود ایجاد نکرده اند. به طور مثال این نرم افزارها به زبان های رایج جهانی مجهز نیستند و طراحی مقبولی برای ارائه در بازار جهانی ندارند.

نرم‌افزارهای کاربردی ایرانی در بازار جهانی حضور می‌یابند

وی همچنین تصریح کرد: به همین دلیل نیاز بود که یک مجموعه ای برای حمایت از آنها شکل بگیرد تا این نرم افزارهای کاربردی شرایط فعالیت و فروش در بازارهای بین المللی را نیز بیابند و به بازارهای جهانی مانند اپ استور و گوگل پلی دست بیابند. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تغییرات مورد نیاز این نرم افزارها برای حضور در بازار جهانی، عنوان کرد: این مجموعه طراحی شده تلاش می کند تا نرم افزارهای موجود برای ورود به بازارهای جهانی چند زبانه شوند و به عنوان واسطه ای بین المللی از حضور آنها در دنیا حمایت کند. همچنین طراحی آنها در قالب یک مدل مورد پسند جهانی تغییر کند.

وی همچنین بیان کرد: هاب صادراتی محتوای دیجیتال بخشی از یک پازل بزرگ تر به نام اکوسیستم اشتغال دیجیتال است. این اکوسیستم با برگزاری بوت کمپ ها و شتاب دهنده های برنامه نویسی، توسعه خواهد یافت. در واقع نرم افزارهای موجود ابتدا در بوت کمپ ها حضور می یابند، سپس به شتاب دهنده تبدیل می شوند و در مرحله نهایی پس از تبدیل شدن به یک شرکت، به بازارهای جهانی راه می یابند. وی افزود: پلتفرم این هاب با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.