صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / رشد ذخایر ارزی ونزوئلا با وجود تحریم نفتی آمریکا
رشد ذخایر ارزی ونزوئلا با وجود تحریم نفتی آمریکا

رشد ذخایر ارزی ونزوئلا با وجود تحریم نفتی آمریکا

کسب و کار نیوز : فروش شرکت نفتی دولتی PDVSA به چین، ۷۰۰ میلیون دلار برای ونزوئلا به ارمغان آورد و ذخایر ارزی این کشور را به ۸.۸ میلیارد دلار افزایش داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، منابع آگاه در گفت و گو با بلومبرگ اظهار کردند که عمده این ۷۰۰ میلیون دلار به شکل یوان چین بود و از پرداخت پول به شرکت PDVSA برای تحویل نفت به چین حاصل شد. این پرداخت به دلیل تحریمهای آمریکا علیه ونزوئلا و شرکت PDVSA به تاخیر افتاده بود زیرا هر دو طرف به دنبال راهی برای ارسال و دریافت پول در مواجهه با این تحریمها بودند.
سه منبع آگاه دیگر به رویترز گفتند که ونزوئلا در تهیه نقدینگی زیرکی خاصی داشته و بخشی از نفت خام خود را از طریق واسطه ها به یورو فروخته است. همچنین به فروش طلا به یورو پرداخته تا درآمد نفتی از دست رفته خود را جبران کند. این کشور در ماه آوریل هشت تن طلا به خارج فروخت.
بر اساس گزارش اویل پرایس، ونزوئلا تجارت نفت خام به دلار آمریکا را به دلیل تحریمهای واشنگتن علیه این کشور آمریکای لاتین کنار گذاشته و فاصله گرفتن از مبادلات دیجیتالی، رصد مبادلات مالی این کشور را دشوار کرده است. ونزوئلا اوایل ماه جاری با قطع روابط بزرگترین بانک ترکیه با بانک مرکزی ونزوئلا به دلیل تشدید تحریمهای آمریکا روبه‌رو شد؛ با این حال ونزوئلا همچنان دوستانی در روسیه، چین و کوبا دارد که از فشار تحریمهای آمریکا علیه این کشور کم می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.