صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / خواسته ایران در برجام فراهم شدن فروش نفت است
خواسته ایران در برجام فراهم شدن فروش نفت است

معاون وزیر امور خارجه:

خواسته ایران در برجام فراهم شدن فروش نفت است

کسب و کار نیوز: معاون وزیر امور خارجه گفت: اینکه خواسته ایران درباره فروش نفت فراهم شود به‌عهده اروپاست و آنها باید فرمول‌های این موضوع را فراهم کنند، در این صورت ما می‌توانیم به برجام ادامه دهیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, عباس عراقچی، شامگاه چهارشنبه (ششم شهریورماه) در بخش خبری شبکه یک سیما، با بیان اینکه درباره فروش نفت حرف ما مشخص است، گفت: به اروپایی‌ها اعلام کردیم یا نفت بخرید یا اگر نمی‌توانید به میزان فروش نفت ایران، اعتبار در اختیار ما قرار دهید و به نوعی نفت ما را پیش‌خرید کنید.
وی افزود: اینکه خواسته ایران درباره فروش نفت فراهم شود به‌عهده اروپاست و آنها باید فرمول‌های این موضوع را فراهم کنند، در این صورت ما می‌توانیم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه دهیم، در غیر این صورت ۱۰ روز دیگر به مسیر مشخص شده ادامه خواهیم داد.
معاون وزیر امور خارجه به فضاسازی‌های انجام شده ازسوی آمریکایی‌ها پس از مذاکره با گروه هفت، تصریح کرد: مذاکرات ما با اروپایی‌هاست تا خواسته ما تامین شود و مذاکره‌ای با آمریکا نداریم، هیچ کشوری تحت فشار حداکثری تن به مذاکره نمی‌دهد. آمریکا باید تحریم‌ها را بردارد و به برجام برگردد و در این صورت در قالب ۱+۵ مذاکرات اتفاق می‌افتد. هیچ ملاقات و مذاکره‌ای در صورت برنداشتن تحریم‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.