صفحه اصلی / اصناف / قیمت خرما تا محرم ارزان می‌شود
قیمت خرما تا محرم ارزان می‌شود

قیمت خرما تا محرم ارزان می‌شود

کسب و کار- رئیس انجمن خرمای ایران گفت: قیمت خرما در بازار و سطح شهر تا ماه محرم به دلیل ورود برداشت جدید این محصول، ارزان خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، علی اصغر موسوی در خصوص قیمت خرما در آستانه ماه محرم اظهار کرد: با نزدیک شدن به ماه محرم تحولی در بازار خرما ایجاد نمی‌شود و قیمت انواع خرما در بازار افزایش نمی یابد.
وی در ادامه افزود: برداشت جدید خرما در آستانه ورود به بازار است و به این دلیل از حدود یک هفته آینده قیمت‌ها روند نزولی به خود می‌گیرند. رئیس انجمن خرمای ایران با اشاره به برداشت خرما در سال جاری بیان کرد: پیش بینی می‌شود در نوبت امسال حدود ۹۰۰ هزار تن انواع خرما در مزارع کشور برداشت شود که این میزان نسبت به ۱۰ سال گذشته تغییری نداشته و هرسال به همین میزان خرما در کشور برداشت می‌شود.
موسوی خاطر نشان کرد: طی ده سال گذشته برداشت خرما حدود ۱۰۰ هزار تن کاهش یافته که دلیل آن رکود در بازار و کاهش مصرف مردم است. وی تصریح کرد: از ۹۰۰ هزار تن برداشت سالانه، بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تن در بازار داخل مصرف می‌شود و بیش از ۱۰۰ هزار تن صادر و مابقی به صورت مازاد از بین می‌روند. رئیس انجمن خرمای ایران در رابطه با نیازمندی این بازار به الگوی کشت گفت: کشت خرما در کشور نیازمند الگوی واقعی کشت است چراکه سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن خرما در کشور دور ریخته می‌شود و سرمایه‌های بسیاری از کشاورزان از بین می‌رود.

همچنین مطالعه کنید:

وزیر ارتباطات: ۱۴۰۳، سال طلایی برای پروژه فیبرنوری است

به گزارش کسب و کار نیوز ، نخستین جلسه بررسی پروژه فیبر نوری منازل و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.