صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / هنرمندان قم در توسعه فناوری و کارآفرینی تاثیرگذار هستند
هنرمندان قم در توسعه فناوری و کارآفرینی تاثیرگذار هستند

رئیس پارک علم و فناوری قم گفت

هنرمندان قم در توسعه فناوری و کارآفرینی تاثیرگذار هستند

کسب و کار نیوز- رئیس پارک علم و فناوری قم گفت: اصحاب رسانه و هنرمندان این استان درتوسعه و گسترش فناوری و کار تاثیر گذار هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از قم نیوز، سید حسین اخوان علوی در مراسم آغاز فعالیت و رونمایی از پوستر نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری افزود: درحال حاضر نقش رسانه و هنر در توسعه فرهنگ کارآفرینی قم ضعیف است و باید بیش از پیش دراین زمینه تلاش شود.

وی با ابرازخرسندی از همزمانی فراخوان نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری با هفته دولت و گرامیداشت یاد خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: استفاده از جذابیت و قدرت رسانه در ایجاد فرهنگ کارآفرینی و توسعه فناوری یک اصل اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: ضروری است زمینه ثبت فراستانی و منطقه این جشنواره با همت و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم فراهم شود.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری قم بر بازتاب هنری فعالیت ها و دستاوردهای نخبگان، فناوران و کارآفرینان تاکید کرد و گفت: امروز دنیا به سمت اقتصاد دانشی حرکت می کند و زبان هنر می تواند با ترویج اقتصاد دانش بنیان می تواند در توسعه اقتصادی کشور اثرگذاری کند.

اخوان علوی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان یک اقتصاد تحریم ناپذیر، مستقل و کم سرمایه بر است گفت: لازم است توانمندی ها و ظرفیت های فعالان و نخبگان عرصه علم و فناوری استان با زبان هنر و رسانه به منصه ظهور برسد.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره با هدف توسعه و ترویج برنامه های اقتصادی مقاومتی شکل گرفته و برگزار می شود افزود: این جشنواره به تایید و تصویب ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان و کارگروه کاربرد فناوری در علوم انسانی و هنر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استان رسیده است.

در ادامه این نشست، دبیر اجرایی جشنواره استانی فیلم کوتاه با تاکید بر بازتاب پیچیدگی های علم و فناوری با زبان جذاب هنر گفت: استان قم با وجود ظرفیت ها و استعدادهای متنوع هنری می تواند در زمینه تقویت و ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری پیشتاز باشد.

داودجلیلی با تاکید براینکه آثار و دستاوردهای فناوری و نوآورانه بسیاری در گوشه و کنار استان قابل ارایه است گفت: در بازتاب دستاوردهای فناوری و نوآوری استان در ابتدای راه هستیم و لازم است علم و فناوری با هنر و رسانه ارتباط مستمر و مفید برقرار کند.

وی با تاکید براینکه شروع فراخوان و آغاز ثبت نام از دیروز ۴ شهریور ماه سال جاری آغاز شده ،گفت:: آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ آذرماه و اختتامیه جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی خواهد بود.

علاقه مندان میتوانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات به سایت www.qomstp.ir مراجعه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.