صفحه اصلی / سرخط خبرها / مومیایی هلندی و ونگوگ در آستانه خداحافظی از موزه ملی ایران
مومیایی هلندی و ونگوگ در آستانه خداحافظی از موزه ملی ایران

مومیایی هلندی و ونگوگ در آستانه خداحافظی از موزه ملی ایران

کسب و کار نیوز: نمایشگاه «باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به‌روایت موزه‌ درنتس» پس از ۱۱ ماه از گشایش آن به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میراث آریا, جبرییل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران درخصوص تمدید زمان برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد: «با نزدیک شدن به پایان این رویداد بزرگ فرهنگی و برای تسهیل در بازدید، علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت رایگان تا نهم شهریور ۱۳۹۸ از این نمایشگاه دیدن کنند.»
او درخصوص میزان آمار بازدید این نمایشگاه نیز گفت: «از نخستین روز گشایش تاکنون ۶۰هزار و ۱۰۰ نفر از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند که از میان آن‌ها ۵۸هزار و ۸۴۹ نفر ایرانی و باقی مربوط به سایر ملل بوده‌اند.»
این نمایشگاه که معرفی ۵۰هزار سال فرهنگ و تمدن هلند بود، دهم مهرماه ۱۳۹۷ با حضور یاپ ورنر سفیر هلند در تهران، سیدعلی پاکدامن مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امورخارجه و سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری و روسای دو موزه گشایش یافت.
این نمایشگاه دربرگیرنده ۳۳۱ ظرف سفالی و فلزی، ابزار سنگی، زیورآلات، مومیایی طبیعی انسان، تابلو نقاشی و سفال قرون ۱۹ و ۲۰ در سه بخش باستان‌شناسی، سفال و نقاشی‌های قرن نوزده و بیست هلند است.
از مهم‌ترین آثار نمایشگاه که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان بود می‌توان به مومیایی طبیعی ۲۳۰۰ ساله مرد اکسلورموند از دوره آهن و لیتوگرافی «بر دروازه ابدیت» از ونسان ونگوگ اشاره کرد. از این لیتوگرافی تنها شش نسخه در سایر موزه‌های جهان وجود دارد. وجه تمایز این نسخه دست‌خط ون‌گوگ است که در زیر اثر عنوان تابلو «بر دروازه ابدیت» را نوشته است.
موزه درنتس در شهر آسن، استان درنته در شمال هلند قرار دارد و با بیش از ۱۶۰ سال قدمت، مجموعه‌هایی از آثار دوره های پیش از تاریخ تا هنر معاصر را در خود گردآورده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.