صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / فروش اعتباری خوراک صنایع تکمیلی پتروشیمی به‌زودی محقق می‌شود
فروش اعتباری خوراک صنایع تکمیلی پتروشیمی به‌زودی محقق می‌شود

فروش اعتباری خوراک صنایع تکمیلی پتروشیمی به‌زودی محقق می‌شود

کسب و کار نیوز : مجتمع‌های پتروشیمی با هدف حمایت از تولید داخل و تأمین خوراک مورد نیاز صنایع تکمیلی، آماده فروش اعتباری محصولات خود هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, مرضیه طهماسبی، رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی اظهار کرد: فروش اعتباری محصولات مجتمع‌های پتروشیمی به منظور تأمین نیازهای صنایع تکمیلی و با هدف رونق بیشتر بازار و نیز حمایت از تولید داخل به‌زودی محقق خواهد شد و پتروشیمی‌ها آماده فروش اعتباری محصولات خود هستند.
وی به مذاکرات مهم و اثربخش با تشکل‌ها، انجمن‌ها و نمایندگان صنایع تکمیلی پتروشیمی اشاره کرد و گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی هماهنگی‌های لازم را با مجتمع‌های پتروشیمی برای فروش اعتباری محصولات آغاز کرده است و خوشبختانه پتروشیمی شهید تندگویان به عنوان تأمین کننده PET اقدام‌های مهمی را برای تسهیل خرید صنایع تکمیلی انجام داده است.
طهماسبی افزود: رونق تولید و کاهش خام‌فروشی به عنوان یک راهبرد مهم در دستور کار فعالیت دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی قرار دارد و تلاش می‌کنیم با همکاری ستاد تنظیم بازار و همچنین بورس کالای ایران نیاز تولیدکنندگان داخلی را تأمین کنیم.
رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی ادامه داد: با توجه به ثبات نسبی بازار و اهتمام شرکت‌های پتروشیمی به امضای قراردادهای بلندمدت، شرایط لازم برای امضای قراردادهای بلند مدت کشف پرمیوم در بورس کالا برای بسیاری از محصولات پتروشیمی مهیا شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به کاهش فروش برخی محصولات پتروشیمی در بورس کالا، نسبت به کاهش کف عرضه‌ها اقدام شده است و در صورت تداوم آن، کف عرضه فصل پاییز نیز کاهشی خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.