صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / رفیق صمیمی بازیکنان؛ مغز متفکر پرسپولیس کیست؟
رفیق صمیمی بازیکنان؛ مغز متفکر پرسپولیس کیست؟

مرد شماره یک جلسات و تمرینات؛

رفیق صمیمی بازیکنان؛ مغز متفکر پرسپولیس کیست؟

کسب و کار نیوز : دستیار اول گابریل کالدرون در پرسپولیس یکی از کلیدی ترین اعضای حال حاضر این تیم است. مردی با دانش و مسلط به امور فنی، و البته با روابط عمومی فوق العاده.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی جدید تیم پرسپولیس اولین گام در دیدارهای رسمی را با تیم خود محکم برداشت. او همراه با کادر جدیدی که به تهران آورده، کم کم در پرسپولیس جا می افتد. از کادر فنی حال حاضر پرسپولیس، یک نفر همانند خود کالدرون نقشی بسیار کلیدی دارد.
خواکین گیل آروندو، مربی اسپانیایی که همراه کالدرون به پرسپولیس آمده، دستیار اول سرمربی آرژانتینی سرخپوشان به حساب می آید. کالدرون اعتماد بسیار زیادی به این کمک خود دارد و به نوعی او پل ارتباطی سرمربی با دیگر اعضای کادر فنی است.
ارتباط خوب خواکین البته به کادر فنی محدود نمی شود. او به شدت با بازیکنان پرسپولیس هم صمیمی شده و رابطه بسیار نزدیکی با آنها پیدا کرده است. این یک ویژگی مشترک در کادر فنی فعلی و سابق پرسپولیس است. در زمان برانکو هم دستیاران او مثل مارکو و ایگور، با بازیکنان تیم خیلی نزدیک و صمیمی شده بودند.
درباره خواکین گیل آروندو، فرزاد حبیب اللهی آنالیزور سابق پرسپولیس هم نقل قول جالبی دارد: «ما با هم رفاقت داریم. چندی پیش در جلسه ای با هم حضور داشتیم که قرار بود گزارش فصل پیش را به او بدهم. در آن جلسه متوجه شدم که خواکین اشراف زیادی به نرم افزار دارد و به بحث کلی آنالیز مسلط است.»
جلسات فنی پرسپولیسی ها هم این روزها بسیار وابسته به این مربی اسپانیایی است. خواکین نقش کلیدی این جلسات را بر عهده دارد. دقیقا مثل تمرین ها که روی نقشه ها و ایده های همین مربی پایه گذاری می شود در واقع طراح اصلی تمرینات پرسپولیس خواکین گیل آروندو است و همچنین مسئولیت اجرای آنها نیز با وی است.
گابریل کالدرون سال هاست که از خواکین شناخت کامل دارد و قبل از حضور در ایران هم از او به عنوان مشاور در مقاطع مختلفی بهره برده است. از این رو است که خواکین را باید مشاور درجه یک کالدرون در پرسپولیس نامید؛ کسی که کاملا مورد اعتماد سرمربی آرژانتینی سرخپوشان قرار دارد. خواکین زمان حضور کالدرون در تیم ملی بحرین، به صورت آزمایشی همکاری با او را شروع کرد و رفته رفته به یک عضو ثابت تیم های فنی او تبدیل شد. شاید مهم ترین تجربه کاری او با کالدرون را بتوان کار در رئال بتیس اسپانیا در سال ۲۰۱۴ قلمداد کرد.
یکی از نکاتی که مورد توجه کالدرون است و در آینده به کمک پرسپولیس خواهد آمد، توجه ویژه او به فوتبال غرب آسیا است. او وقت زیادی برای دیدن بازی های حوزه غرب آسیا می گذارد و به شرایط لیگ های قطر، امارات و عربستان هم اشراف دارد. این مسئله با شروع لیگ قهرمانان آسیا کاملا به کمک سرخپوشان خواهد آمد. او و کالدرون تجربه حضور در فوتبال امارات و قطر را هم با یکدیگر دارند.
نکته جالبی که در مورد او می توان گفت، هواداری اش از تیم اتلتیک بیلبائو در اسپانیا است. او به قدری این تیم ایالت باسک را دوست دارد که پس از پیروزی هفته نخست بیلبائو مقابل بارسلونا در لالیگا هم خیلی خوشحال بود و حتی پستی در اینستاگرامش با عکس آدوریز، گلزن باتجربه بیلبائو به اشتراک گذاشت.
خواکین گیل آروندو نمونه یک مربی چند کاره است که عاشق کارش است و این روزها هم از کار در پرسپولیس احساس خوبی دارد. فوتبال وقت خیلی زیادی از او در روز می گیرد اما نه فقط به عنوان یک طرفدار؛ بلکه او مجهز به دانش روز فوتبال نیز هست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.