صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / حوزه بیوتک غذایی نیازمند توسعه
حوزه بیوتک غذایی نیازمند توسعه

حمایت از شرکت‎های دانش بنیان

حوزه بیوتک غذایی نیازمند توسعه

کرج - معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری حوزه بیوتک غذایی را نیازمند توسعه دانست و گفت: این حوزه از نظر اقتصادی نیز از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سورنا ستاری پیش از ظهر یکشنبه مراسم رونمایی رسمی از داروی برکسورف (اولین سورفکتانت ریوی تولید شده در ایران که به داروی درمان زجر تنفسی نوزادان مشهور است)، اظهار کرد: توسعه این دارو کاملا استاندارد است. وی در ادامه با اشاره به اهمیت ورود بخش خصوصی در حوزه پژوهش، گفت: همه می دانیم با بودجه دولتی نمی توانیم بسیاری از محصولات را تولید و به مردم ارائه کنیم زیرا بودجه دولتی باید صرف زیرساخت ها شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه در حوزه داروهای بیوتیک برنامه ریزی کرده ایم، گفت: خوشبختانه از سال گذشته در خصوص تامین مواد اولیه دارویی اقدامات خوبی انجام شده است. ستاری هزینه سه درصد داروهای وارداتی را ۷۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تا دو سال آینده مشکلی برای تامین دارو از جمله سه درصد داروهای وارداتی نخواهیم داشت.

وجود وابستگی‌های جدی در حوزه غذا

وی از حوزه غذا به عنوان یک حوزه استراتژیک در کشور یاد کرد و گفت: اگر تامین غذا در کشور به درستی انجام نشود با مشکلات زیادی رو به رو می شویم.معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اهمیت حوزه غذایی، گفت: اگر در این حوزه با مشکل مواجه شویم همه حوزه ها به خطر می افتد و دیگر مهم نیست چه سلاحی می سازیم، در این حوزه هنوز وابستگی جدی در بحث دانش وجود دارد.ستاری در بخش دیگری با بیان اینکه فکر می کنیم تولید کننده مرغ و گوشت هستیم در حالی که غذای جوجه ها وارداتی است، گفت: تامین واکسن و داروی مرغ و جوجه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، این صنعت نباید وابسته باشد.

اهمیت حوزه بیوتک غذایی بالا است

وی با تاکید بر اینکه در حال توسعه مرغداری ها در سراسر کشور هستیم، گفت: حتی سازمان هایی که بودجه زیادی دارند به توسعه مرغداری و دامداری روی آورده و بخش دانشی که ارزش افزوده ایجاد می کند، کاملا مغفول مانده است.معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت های حوزه بیوتک انسانی به حوزه دام، طیور و آبزیان نیز ورود کرده اند زیرا ارزش افزوده بالایی دارد، گفت: کشور نیازمند توسعه حوزه های دام، طیور و آبزیان است، در این حوزه ها از شتاب دهنده ها و شرکت های دانش بنیان حمایت می کنیم.

ستاری با تاکید بر اینکه باید حوزه بیوتک غذایی توسعه یابد، گفت: اهمیت حوزه بیوتک غذایی بالا است، تکنیک آن در ایران وجود دارد، شرکت های فوق العاده ای در این زمینه فعالیت می کنند که توانمند هستند، از نظر اقتصادی هم حوزه ای مهم است.وی عنوان کرد: امید است حرکتی که امروز میان‌قشر جوان ما در قالب شتاب دهنده ها اتفاق افتاده است موجب شود اتفاقات خوب در اکوسیستم تجاری سازی و فناوری کشور ایجاد شود.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.