صفحه اصلی / استان ها / آغاز برداشت خرما در عنبرآباد
آغاز برداشت خرما در عنبرآباد

کرمان

آغاز برداشت خرما در عنبرآباد

کسب و کار نیوز :برداشت خرما از نخلستان هاي شهرستان عنبرآباد آغاز شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما آقای محسن طاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت :برداشت خرما از سطح ۶ هزار هکتار از نخلستان های این شهرستان تا پایان شهریور ادامه دارد . وی افزود با توجه به اینکه متوسط عملکرد نخلستانها در عنبرآباد هشت و نیم تن خرما در هر هکتار می باشد پیش بینی می شود از مجموع سطح زیر کشت محصول خرمای این شهرستان ۳۰ هزار تن محصول تولید شود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت محصول خرمای این شهرستان پس از سورت و بسته بندی به بازارهای داخلی ارسال و بخشی از آن نیز به بازارهای خارجی صادر می شود.
برداشت محصول خرما در عنبرآباد در حالی است که بارندگی شدید عصر پنجشنبه ۳۱ مرداد ، خسارتهایی به نخلستانها و محصول خرمای کشاورزان وارد کرد .
مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد گفت : وزش باد شدید و بارش بی سابقه باران بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال به محصول خرمای این شهرستان خسارت وارد کرده است .
آقای طاهری افزود : وزش باد شدید همراه با بارش باران به حدود ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات نخیلات خسارت وارد کرد و بیش از ۳۰ درصد محصول خرما ریزش داشته است . به گفته مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد این خسارت در حالیست که پیش از این هم تغییرات اقلیمی ، تنش های دمایی و وقوع بارندگی بهاره در زمان گرده افشانی در باغات منطقه ، باعث کاهش محصول خرما در سطح باغات شده بود .وی از صندوق بیمه محصولات کشاورزی خواست کشاورزان متضرر عنبرآبادی را حمایت کند.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.