صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / حفاری ۱۲۴ حلقه چاه نفت و گاز در کارنامه یکساله شرکت ملی حفاری
حفاری ۱۲۴ حلقه چاه نفت و گاز در کارنامه یکساله شرکت ملی حفاری

حفاری ۱۲۴ حلقه چاه نفت و گاز در کارنامه یکساله شرکت ملی حفاری

کسب و کار نیوز: مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: در یک سال اخیر، حفاری ۱۲۴ حلقه چاه نفت و گاز در کارنامه این شرکت ثبت شده که از این تعداد، یک حلقه اکتشافی، ۵۲ حلقه توسعه‌ای - توصیفی و ۷۰ حلقه تعمیری - تکمیلی بوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, سیدعبدالله موسوی شب گذشته (شنبه، دوم شهریورماه) در یک برنامه تلویزیونی افزود: در این مدت ۱۷۰ هزار و ۲۷۰ متر حفاری چاه‌ها به ثبت رسید و این در حالی است که متراژ حفاری جهت‌دار و افقی که تخصص ویژه می‌خواهد ۲۶ هزار و ۸۱۰ متر گزارش شده است.
وی با بیان اینکه خدمات ویژه حفاری شامل نمودارگیری، چاه‌پیمایی و نمودارگیری از سیال حفاری و خدمات فنی حفاری، اسیدکاری گسترده و ویژه، سیمان‌کاری، تزریق‌پذیری، لوله مغزی سیار، آزمایش چاه با ساق مته، حفاری با هوا و حفاری به روش فروتعادلی، لوله‌گذاری چاه، نصب آویزه و آزمایش بهره‌دهی چاه است، گفت: شمار عملیات خدمات ویژه و فنی حفاری نیز در این مدت ۶ هزار و ۴۲۲ مورد بوده است.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به ورود این شرکت به پروژه‌های میدان‌محور که در راستای حفظ، نگهداشت و افزایش تولید از سوی شرکت ملی نفت ایران تدوین و به شرکت‌های زیرمجموعه ابلاغ شده است، ادامه داد: تاکنون اجرای دو پروژه در طرح توسعه میدان‌های نفتی گچساران و نفت‌شهر به ملی حفاری واگذار شده و این شرکت با شماری از شرکت‌های بخش خصوصی نیز در این زمینه مشارکت دارد.
وی تداوم همکاری با مراکز علمی و پژوهشی، شرکت‌های دانش‌بنیان، سازندگان و صنعتگران داخلی در جهت ساخت قطعات و تجهیزات کاربردی در حفاری را از اقدام‌های اجرایی شرکت در همسویی با برنامه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان و با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید تصریح کرد: این روند امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.
موسوی توجه به امکانات رفاهی کارکنان از جمله در بخش‌های فرهنگی و ورزشی و حضور موثر این شرکت در انجام مسئولیت‌های اجتماعی را بخشی دیگر از فعالیت‌های شرکت معرفی کرد و گفت: اولویت نخست برنامه‌های این شرکت پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت در زمینه عملیات حفاری و ارائه خدمات جانبی فنی و مهندسی مربوط به این بخش است.
وی با اشاره به برخورداری شرکت ملی حفاری ایران از حدود ۱۵ هزار نفر متخصص، کارشناس و کارکنان مجرب و کارآمد و در تملک داشتن ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی و تجهیزات روزآمد خدمات یکپارچه که مشتمل بر ۲۰ تخصص خاص می‌شود، اظهار کرد: هم اکنون ۶۹ درصد عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز و ۶۰ درصد خدمات جنبی در کشور به‌وسیله این شرکت ارائه می‌شود.
موسوی به چهار دهه فعالیت شرکت در عرصه صنعت حفاری در ایران اشاره و گفت: تعداد قابل توجهی از متخصصان و کارشناسان بخش خصوصی فعال در صنعت حفاری از دانش‌آموختگان مرکز آموزش تکنولوژی حفاری و از میان کارکنان این شرکت هستند و این از افتخارات شرکت ملی حفاری است که به عنوان یک شرکت مادر تخصصی در زمینه پرورش نیروهای مستعد در صنعت حفاری نقش برجسته‌ای داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.