صفحه اصلی / اجتماعی / افزایش سرمایه شستا به ۸ هزار میلیارد تومان
افزایش سرمایه شستا  به ۸ هزار میلیارد تومان

در جهت بورسي شدن و عرضه سهام و خروج از بنگاه‌داری صورت گرفت

افزایش سرمایه شستا به ۸ هزار میلیارد تومان

کسب و کار نیوز-سرمايه شستا با هدف تسريع فرايند بورسي شدن از 3.900 به 8.000 ميليارد تومان مي‌رسد. اين در حالي است كه اين مجموعه از سال 1۳۸4 افزايش سرمايه نداشته است و در حال حاضر براي تسريع در فرايند بورسي كردن با افزايش از 3.900 به 8.000 ميليارد تومان به تصويب هيات‌مديره سازمان تامين اجتماعي رسيده و در حال عملياتي شدن است.

به گزارش کسب و کار نیوز، بورسی کردن شستا با دستور رئیس‌جمهوری در دستور کار جدی این سازمان قرار گرفت. روحانی در زمان تقدیم لایحه بودجه ۱۳۹۸ در مجلس بورسی کردن شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی را مهم‌ترین اقدام سال جاری شستا عنوان کرد که ضمن افزایش شفافیت و ارتقای امکان نظارت بر عملکرد شستا می‌تواند ایجاد منابع حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومانی در سال ۱۳۹۸ برای سازمان تامین اجتماعی را در پی داشته باشد.
در همین راستا شستا وارد تعامل با بازار سرمایه در جهت بررسی روش‌ها و ابزارهای مالی کارآمد واگذاری سهام در زیرمجموعه شستا، خروج از بنگاه‌داری و عرضه سهام این شرکت در بورس شد و اقدامات پیش‌نیازی عرضه سهام از جمله افزایش سرمایه شستا به ۸٫۰۰۰ میلیارد تومان، بررسی و تعیین‌تکلیف سهام بانک کارگران در سبد سرمایه‌گذاری‌ها، تهیه مستندات لازم از جمله برنامه کسب‌وکار و امیدنامه پذیرش و… جهت ارائه به بورس را در دستور کار قرار داد. همچنین اقدامات لازم برای پذیرش تمام شرکت‌های زیرمجموعه واجد شرایط ورود به بورس، با هدف افزایش هرچه بیشتر شفافیت مالی، کارایی و نیز ایجاد بستر مناسب برای کشف ارزش واقعی و صحیح مجموعه شستا را صورت داد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.