صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / جنگ تجاری با چین به ضرر صنعت خودرو آمریکا تمام می‌شود

رئیس ائتلاف بزرگ خودروسازان ژاپن ، آلمان و کره جنوبی هشدار داد

جنگ تجاری با چین به ضرر صنعت خودرو آمریکا تمام می‌شود

کسب و کار نیوز- رئیس ائتلاف بزرگ خودروسازان ژاپن ، آلمان و کره جنوبی هشدار داد عوارض جدید چین بر خودروهای آمریکایی به صادرات خودروی آمریکا به چین ضربه می زند و اشتغال در آمریکا را به خطر می‌اندازد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم به نقل از رویترز، رئیس ائتلاف بزرگ خودروسازان ژاپن ، آلمان و کره جنوبی هشدار داد عوارض جدید چین بر خودروهای آمریکایی به صادرات خودروی آمریکا به چین ضربه می زند و اشتغال در آمریکا را به خطر می‌اندازد.

جان بوزلا، رئیس گروه مخصوص « اینجا برای آمریکا » که شامل شرکت هایی نظیر فولکس واگن، دیملر و بی ام و می شود، گفت:« عوارض تلافی‌جویانه بدون هیچ مذاکرات معنی‌داری به صنعت خودروسازی آمریکا آسیب می رساند».

بوزلا که همزمان رئیس اتحادیه خودروسازان جهانی هم هست اضافه کرد:« وقتی عوارض برای اولین بار در ۲۰۱۷ توسط چین وضع شد ، صادرات خودروهای تکمیل شده آمریکایی ۵۰ درصد کاهش یافت. ما نمی توانیم اجازه دهیم این اتفاق دوباره برای کارگران آمریکایی بیفتد».  اتحادیه خودروسازان جهانی نمایندگی شرکت هایی نظیر تویوتا، هیوندایی، نیسان و سایر برند های خارجی که در آمریکا خودرو می سازند را بر عهده دارد.

طبق اطلاعات سینومچ اتو، وارد کننده برتر اتومبیل چین، این کشور در ۲۰۱۸ ، ۱۹۰۱۱۸ خودروی ساخت آمریکا وارد کرد که ۳۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت، دلیل این کاهش تنش های تجاری و وضع عوارض بوده است.

شرکت فورد موتور که یک صادر کننده خودرو به چین است طی بیانیه ای چین و آمریکا را تشویق کرد از طریق ادامه مذاکرات راه حلی سریع برای مسائل باقی مانده پیدا کنند. برای این دو اقتصاد مهم دنیا ضروری است که با هم برای پیشرفت تجارت متعادل و عادلانه کار کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.