صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / وصول ۹۹۸هزار فقره چک رمزدار در کشور
وصول ۹۹۸هزار فقره چک رمزدار در کشور

براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی اعلام شد

وصول ۹۹۸هزار فقره چک رمزدار در کشور

کسب و کار نیوز-۹۹۸ هزار فقره چک رمزدار در تیر ماه ۹۸ در کل کشور وصول شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، بالغ بر ٩٩٨ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بالغ بر ٢١٢۶ هزار میلیارد ریال در تیرماه ١٣٩٨ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۷٫۵ درصد و ۵۵ درصد افزایش داشته است. در ماه مورد بررسی در استان تهران بالغ بر ٣٢۶ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بالغ بر ١۵٣۶ هزار میلیارد ریال وصول شد.

در ماه مذکور ۴۸٫۵ درصد از تعداد چک‌های رمزدار وصولی در سه استان تهران (۳۲٫۷ درصد) و اصفهان و خراسان رضوی (هرکدام ۷٫۹ درصد) وصول شده است که بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۷۹٫۲ درصد از ارزش چک‌های فوق در استان‌های تهران (۷۲٫۳ درصد)، اصفهان (۳٫۸ درصد) و خراسان رضوی (۳٫۱ درصد) وصول شده است.

چک‌های وصولی بر حسب عادی و رمزدار

بالغ بر ٨ میلیون فقره چک در تیرماه ١٣٩٨ در کل کشور وصول شد که از این تعداد بالغ بر ۷ میلیون فقره عادی و حدود یک میلیون فقره رمزدار بوده است. بر این اساس در کل کشور ۸۷٫۶ درصد از کل تعداد چک‌های وصولی، عادی و ۱۲٫۴ درصد رمزدار بوده است.

در ماه مورد بررسی، در کل کشور حدود ۳۰۲۱ هزار میلیارد ریال چک وصول شد که بالغ بر ٨٩۴ هزار میلیارد ریال چک عادی و بالغ بر ٢١٢۶ هزار میلیارد ریال چک رمزدار است. به عبارتی در کل کشور ۲۹٫۶ درصد از کل ارزش چک‌های وصولی، عادی و ۷۰٫۴ درصد رمزدار بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.