صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / بورس هفته را با رکوردشکنی آغاز کرد
بورس هفته را با رکوردشکنی آغاز کرد

بورس هفته را با رکوردشکنی آغاز کرد

کسب و کار نیوز-بورس تهران روز اول هفته را با رشد و رکوردشکنی آغاز کرد؛ به طوری که نماگر اصلی این بازار به مرز کانال ۲۷۰ هزار واحدی رسید و تقاضا امروز در بسیاری از سهم‌ها از عرضه پیشی گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۸۵۸ واحد رشد کرد و به رقم ۲۶۹ هزار و ۹۸۶ واحدی رسید. بدین ترتیب این شاخص با نزدیک شدن به مرز کانال ۲۷۰ هزار واحدی رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

شاخص کل هم وزن نیز با ۱۷۶۵ واحد رشد تا رقم ۷۳ هزار و ۸۹۰ بالا رفت، علاوه بر این شاخص بازار اول با ۲۶۳۷ واحد رشد رقم ۱۹۶ هزار و ۵۰ واحدی را پشت سر گذاشت. شاخص بازار دوم نیز با ۸۵۸۹ واحد افزایش رقم ۵۴۹ هزار و ۹۹۵ را تجربه کرد.

بعد از بورس‌ها که گروه محصولات شیمیایی یا خودرو در صدر ارزش معاملات قرار گرفتند، امروز گروه بانک‌ها با حجم معاملات ۲.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش ۱۶۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بالاترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

پس از این، گروه خودرویی‌ها با حجم معاملات ۵۸۱ میلیون سهم و اوراق مالی با ارزش ۱۳۸ میلیارد تومان را تجربه کردند.

گروه محصولات شیمیایی، فلزات اسامی و سرمایه‌ گذاری‌ها پس از گروه‌های یاد شده دارای بیشترین ارزش معاملات بودند.

پالایش نفت اصفهان، مخابرات ایران و پالایش نفت تهران هر کدام به ترتیب ۲۶۴، ۲۴۳ و ۲۰۱ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند اما در طرف مقابل فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و فولاد خوزستان به ترتیب ۱۰۹، ۷۸ و ۶۰ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌ها داشتند.

در مجموع رشد قیمت اغلب سهم‌ها در گروه‌های مختلف سبب شد که امروز فعالان بازار شاهد رشد شاخص‌های بازار شوند؛ به طوری که مقداری تقاضا بر عرضه امروز رشد پیدا کرده بود و در برخی از سهم‌ها شاهد صف‌های خرید بودیم.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۴۰۹ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از پنج میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار نیز به عدد ۴۰۷ هزار و ۳۹۷ رسید.

در بورس تهران تعداد نمادهای مثبت به ۲۹۳ و تعداد نمادهای منفی به رقم ۸۲ رسید. همچنین در فرابورس ایران تعداد نمادهای مثبت عدد ۱۳۲ و تعداد نمادهای منفی به رقم ۳۹ رسید.

آیفکس نیز ۱۰.۱۴ واحد رشد کرد و به عدد ۳۵۸۹ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۹۲۳ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات این بازار به رقم ۱.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.