چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / افزایش تولید گوشت قرمر در البرز
افزایش تولید گوشت قرمر در البرز

با توجه به بارندگی های خوب و وضع مناسب مراتع

افزایش تولید گوشت قرمر در البرز

کسب و کار نیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز: به لطف بارندگی‌های اخیر و وضعیت نسبتاً مناسب مراتع پیش بینی می‌شود تولیدات داخلی گوشت قرمز افزایش یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ سیدمجید موسوی گفت: در سال جاری به منظور کاهش نقش واسطه‌ها، دولت نظارت کاملی به تامین و توزیع اقلام مهم نهاده‌های دامی دارد و بر توزیع نهاده‌هایی مانند ذرت، کنجاله سویا، جو و سبوس نظارت می‌کند.
موسوی در خصوص تولید مرغ هم گفت: نرخ جوجه یک روزه مصوب شده است و در صورت افزایش قیمت مرغ نیز با توجه به خرید تضمینی محصولات و ذخیره سازی جهت عرضه در مواقع کمبود، قیمت‌ها با عرضه مرغ منجمد در بازار کنترل می شود.
وی ادامه داد: کسری گوشت قرمز از طریق ارز نیمایی بصورت لاشه سرد(تازه) و گوشت منجمد وارد شده که در امر تثبیت قیمت گوشت تا حدودی موثر واقع شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز افزود: همچنین با پیگیری به عمل آمده نیاز استان به شکر به قدر کافی برای خانوار، صنایع و صنوف تامین شده و قیمت شکر نیز روند کاهشی یافته و به تدریج متعادل می‌شود.
موسوی گفت: برنامه انتخاب نمونه‌های کشاورزی، آموزش بهره برداران، ایجاد سایت‌های الگویی و حمایت از استارتاپ‌های فعال در حوزه کشاورزی نیز امسال با نگاه ویژه‌ای مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز عنوان کرد: در حوزه خدمات‌رسانی مناسب‌تر به ارباب رجوع، تجمیع ساختمان‌های جهاد کشاورزی و توجه هرچه بیشتر به الکترونیکی کردن خدمات و تکریم ارباب رجوع و واگذاری هرچه بیشتر تصدی‌گری‌ها به بخش‌های غیر دولتی و بهره‌گیری مناسب از خدمات نظام‌های مهندسی صنفی و دامپزشکی و هدایت و حمایت تشکل‌های بخش، از موارد مورد تاکید در سال جاری است.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.