صفحه اصلی / اسلایدر / ریسک خرید برندهای خارجی
ریسک خرید برندهای خارجی

«کسب و کار» بازار داغ کالای تقلبی را بررسی می‌کند

ریسک خرید برندهای خارجی

کسب و کار نیوز-گرانی ارز و عدم صرفه واردات و قاچاق موجب رواج وسایل تقلبی در بازار شده که از کیفیت لازم برخوردار نیست. شگرد عرضه‌کنندگان برای فروش این کالاها در بازار هم این است که این کالاها را با برندهای جعلی به خریداران عرضه می‌کنند. به همین دلیل یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران و متقاضیان این است که چطور می‌توانند از کیفیت کالا اطمینان حاصل کنند.

ثمانه نادری

به گزارش کسب و کار نیوز، افزایش چندبرابری کالاها در بازار و به ویژه لوازم خانگی این روزها بازار کاسبی سودجویان و کلاهبرداران را بیش از همیشه داغ کرده است. از فروش کالا با قیمت‌های غیرواقعی گرفته تا عرضه اجناس بی‌کیفیت از جمله کارهای سودجویان است. از طرفی این کالاها نه خدمات پس از فروش دارد و نه گارانتی. به همین دلیل خریدار پس از خرابی وسایل قادر به تعمیر آن نیست. به گفته رئیس اتحادیه لوازم خانگی عده‌ای سودجو افتاده که نمی‌خواهند تولید داخل رونق پیدا کند، با چسباندن برچسب برند‌های مطرح بر روی لوازم خانگی بی‌کیفیت آن‌ها را به نام لوازم خانگی وارداتی برند جا می‌زنند. اما سوال این است که مسئولان چگونه و با چه ابزاری باید راه این سودجویی‌ها را مسدود کنند؟ و از سویی عرضه کالای تقلبی با اسم برندهای معتبر چه صدمه به این برندها خواهد زد؟
به اعتقاد کارشناسان یکی از دلایل فروش اجناس تقلبی عدم نظارت بر بازار و التهابات ناشی از قیمت‌ها است که هنوز در رابطه بابرخی از کالاها فروکش نکرده است. رکود حاکم بر بازار و همچنین کاهش قدرت خرید مردم که تمایل آنها به اجناس کم قیمت را زیاد کرده است، هم مسبب رواج عرضه کالاهای تقلبی است که معمولا برای جذب مشتری با قمیت‌های پایین عرضه می‌شوند.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.