چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / گروه‌های خونی منفی با کاهش شدید ذخیره مواجه هستند
گروه‌های خونی منفی با کاهش شدید ذخیره مواجه هستند

خراسان رضوی سومین استان پرمصرف فرآورده‌ها خونی؛

گروه‌های خونی منفی با کاهش شدید ذخیره مواجه هستند

کسب و کار نیوز: رئیس سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: در حال حاضر خراسان رضوی سومین استان پرمصرف خون کشور است و با کاهش ذخایر خونی در استان مواجه هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، حمیدرضا اسلامی افزود: همه گروه‌های خونی در خطر کاهش ذخایر هستند که گروه‌های خونی منفی با کاهش شدید ذخیره مواجه هستند در این بین گروه‌های خونی منفی نیاز شدیدی به جبران کمبود و کاهش به وجود آمده، دارند.
او افزود: در ماه‌های مرداد و شهریور به ویژه در روزهای بسیار گرم و بسیار سرد سال ذخایر خونی سازمان کاهش می‌یابد که علل آن افزایش حجم اعمال جراحی طی این ماه ها در مشهد به خاطر حضور زائران و نیز کاهش حجم اهدای خون توسط مردم است.
اسلامی با بیان اینکه طرحی با عنوان “هموویژولانس” را برای اجرا در نظر داریم که مصرف بیمارستان‌ها را به سمت مصرف بهینه سوق می‌دهد، افزود:بیمارستان‌های قائم و امام رضا(ع)جز پرمصرف‌ترین بیمارستان‌های متقاضی خون در کشور هستند.
رئیس سازمان انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به مشکلات بسیار جدی از قبیل کمبود نیروی انسانی و پرسنل خدماتی و بودجه مالی در سازمان انتقال خون استان، اعلام کرد: با این وجود پارسال پنج هزار کیسه خون به استان‌های همجوار ارسال کردیم.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.