صفحه اصلی / سرخط خبرها / عملکرد اقتصادی مصرف فولاد برزیل را ۷ درصد کاهش داد
عملکرد اقتصادی مصرف فولاد برزیل را ۷ درصد کاهش داد

عملکرد اقتصادی مصرف فولاد برزیل را ۷ درصد کاهش داد

کسب و کار نیوز-مصرف فولاد برزیل در جولای 2019 میلادی به دلیل عملکرد ضعیف اقتصادی این کشور 7 درصد کاهش یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایمیدرو، عملکرد ضعیف اقتصادی برزیل فروش داخلی و واردات فولاد این کشور را طی ماه جولای ۲۰۱۹ میلادی کاهش داد که این امر منجر به افت ۷ درصدی مصرف فولاد طی مدت مذکور شد.
مصرف فولاد برزیل در جولای سال جاری میلادی به یک میلیون و ۷۶۰هزار تن رسید که حاکی از افت ۷٫۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته(یک میلیون و ۸۹۰ هزار تن) است.

مصرف محصولات فولادی تخت از یک میلیون و ۱۳۰هزار تن در سال ۲۰۱۸ میلادی به یک میلیون و ۳۰ هزار تن در جولای سال جاری رسید که افت ۸٫۵ درصدی نشان می دهد. طی این مدت، تقاضای محصولات فولادی طویل نیز ۷۲۳ هزار تن بود که حاکی از کاهش ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی است.

کاهش تقاضای فولاد در نیمه نخست سال جاری میلادی و به دنبال آن در ماه جولای منجر شد تا انجمن ملی فولاد برزیل پیش بینی مصرف فولاد این کشور را برای سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲۱ میلیون و ۶۶۰هزار تن کاهش دهد. پیش از این، میزان مصرف فولاد برزیل در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۲ میلیون و ۵۰ هزار تن پیش بینی شده بود.

کاهش تقاضا منجر به بالانرفتن قیمت داخلی فولاد توسط فولادسازان و همچنین تخفیف به خریداران در بازار فولاد برزیل شده است.

فروش داخلی فولاد در جولای ۲۰۱۹ میلادی یک میلیون و ۵۶۰ هزار تن به ثبت رسید که نسبت به جولای ۲۰۱۸ میلادی(یک میلیون و ۶۸۰هزار تن) افت ۶٫۹ درصدی نشان می دهد. واردات فولاد برزیل نیز با کاهش ۶٫۹ درصدی به ۲۰۱ هزار تن رسید.

همچنین مصرف ظاهری فولاد برزیل از ابتدای ژانویه تا پایان جولای ۲۰۱۹ میلادی ۱۲ میلیون و۶۰ هزار تن اعلام شده است که این میزان حاکی از کاهش ۱٫۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی است.

تولید فولاد این کشور نیز در جولای سال جاری با ۵ درصد کاهش نسبت به جولای سال گذشته به ۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تن رسید که ناشی از افت تولید اسلب و کاهش ۵۰ درصدی کوره های قوس الکتریکی به منظور بازسازی در صنعت فولاد این کشور است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.