صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / اجرای یک طرح زیست‎محیطی در میدان نفتی آذر
اجرای یک طرح زیست‎محیطی در میدان نفتی آذر

اجرای یک طرح زیست‎محیطی در میدان نفتی آذر

کسب و کار نیوز : مجری طرح توسعه میدان نفتی آذر از تکمیل و راه‌اندازی پروژه انتقال آب رودخانه چنگوله با احداث آبگیر بر روی این رودخانه خبر داد و گفت: این اقدام آثار زیست‎محیطی مطلوبی به همراه دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, کیوان یاراحمدی گفت: احداث آبگیر روی رودخانه چنگوله با توجه به پوشش گیاهی مناسب، سبب ایجاد یک زیستگاه و اکوسیستم طبیعی برای جانوران منطقه شده است که سالانه هزاران پرنده مهاجر فصلی را به خود جذب می‌کند.
وی ادامه داد: همچنین در ساخت سازه این آبگیر، سعی بر کاهش آثار منفی اکوسیستم آبی بوده، به‌طوری که با احداث نردبان ماهی (Fish ladder) از تخریب چرخه حیات در رودخانه چنگوله جلوگیری شده است.
مجری طرح توسعه میدان نفتی آذر افزود: با احداث و تکمیل فعالیت‌های مربوط به سازه اصلی آبگیر و ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب حدفاصل آبگیر تا واحد فرآورش مرکزی (CPF) میدان آذر، برداشت و انتقال آب از ایستگاه پمپاژ احداثی جنب رودخانه چنگوله به مخزن احداث‌شده در مجاورت CPF فراهم شد و به این ترتیب، کل نیازهای آبی این میدان برای مصارف صنعتی واحد CPF و همچنین مصارف بهداشتی واحد CPF و اقامتگاه دائم بهره‌بردار تامین شده است.
بر اساس این گزارش، برای زیرسازی و تحکیم بستر سازه‌ آبگیر روی رودخانه چنگوله، ملات سنگ و بتن به میزان بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ مترمکعب مصرف و در ساخت سازه‌های آبگیر نیز بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی و ۴۲۰ تن میلگرد اجرا شده است.
یاراحمدی اظهار کرد: برای انتقال آب از ایستگاه پمپاژ جنب آبگیر تا مخزن آب مجاور واحد CPF، یک خط لوله ۱۰ اینچی به طول ۴۰ کیلومتر احداث شده است.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.