چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / توقیف دوباره نفتکش آدریان دریا به منزله تهدید کشتیرانی‌ آزاد است
توقیف دوباره نفتکش آدریان دریا به منزله تهدید کشتیرانی‌ آزاد است

سخنگوی وزارت امور خارجه:

توقیف دوباره نفتکش آدریان دریا به منزله تهدید کشتیرانی‌ آزاد است

کسب و کار نیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه توقیف مجدد نفتکش «آدریان دریا» را تهدید کشتیرانی‌ آزاد دانست و گفت: در این باره هشدارهای لازم به مقام‌های آمریکایی داده شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, سیدعباس موسوی، امروز (دوشنبه، ۲۸ مردادماه) در یک نشست خبری ضمن قدردانی از حمایت‌های مردمی پس از تحریم وزیر امور خارجه توسط آمریکا، گفت: این تحریم، یک تحریم بی‌مبنا و بدعت در عرصه بین‌المللی است. از همه مقام‌های عالی کشور، رسانه‌ها، مردم و دیگرانی که در این مقطع نشان دادند ایران یک کل واحد است و فرقی میان اجزایش نیست و همه از فرمانده دیپلماسی حمایت می‌کنند تشکر می‌کنم.
وی درباره رفع توقیف کشتی حامل نفت ایران افزود: اقدام دولت انگلیس و دولت جبل‌الطارق درباره توقیف گریس یک، غیرقانونی بود و اعلام کردیم این اقدام راهزنی دریایی است و هیچ قانون بین‌المللی چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد. ایران از طریق مجاری حقوقی و دیپلماتیک اقدام‌هایی انجام داد که به ثمر نشست و کشتی در حال طی مسیر خود است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: درخواست آمریکا برای تداوم توقیف غیرقانونی است، البته قلدری در دنیای امروز دیگر جایی ندارد، امیدواریم کشورها قانونمدارانه به تحریم‌های یکجانبه آمریکا پاسخ دهند و آنها را نپذیرند، زیرا تحریم‌ها هیچ مبنایی ندارد.
موسوی درباره احتمال توقیف دوباره نفتکش حامل نفت ایران عنوان کرد: اگر این اقدام انجام یا حتی بیان شود، این مسئله یک نوع تهدید کشتیرانی آزاد است. ایران از طریق مجاری رسمی که داشته و به‌ویژه سفارت سوئیس، هشدارهای لازم را به مقام‌های آمریکایی داده تا این اقدام اشتباه را انجام ندهند، زیرا با عواقب بدی روبه‌رو می‌شوند.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.