صفحه اصلی / اسلایدر / نیاز تولید کفش به ۴۰ قلم کالای واسطه‌ای
نیاز تولید کفش به ۴۰ قلم کالای واسطه‌ای

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی مطرح کرد:

نیاز تولید کفش به ۴۰ قلم کالای واسطه‌ای

اولین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی از تاریخ 5 تا 8 شهریور در ایران مال از ساعت 14 تا 22 آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان خواهد بود. در همین رابطه نشستی خبری در اتاق اصناف تهران با حضور رئیس اتاق اصناف و اعضای هیات رئیسه و روسای 4 اتحادیه شرکت کننده در این نمایشگاه برگزار شد. علی اژدرکش رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی تهران و رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه، سعید حیاتی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کفش و مواد اولیه، مرتضی حق‌پرست رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی، ابراهیم درستی نایب‌رئیس اول اتاق اصناف تهران، علی فاضلی دبیر اتاق اصناف تهران، حسین درودیان خزانه‌دار اتاق اصناف تهران و جمعی دیگر از اعضای شورای سیاست‌گذاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی ازجمله افراد حاضر در این نشست خبری بودند.

به گزارش کسب و کار نیوز، در ابتدای این نشست رئیس اتاق اصناف تهران اظهار داشت: یکی از راه‌های عرضه و نشان دادن توانمندی‌ها برگزاری نمایشگاه است اما ما این نمایشگاه‌ها را تبدیل به یک فروشگاه کردیم و آنطور که لازم است ارتباط به فعالان یک صنف در نمایشگاه ایجاد نمی‌شود. قاسم نوده‌ فراهانی اظهار داشت: ما تولیدکنندگان خوبی داریم که در سخت‌ترین شرایط فعالیت می‌کنند اما متاسفانه قدر آنها را نمی‌دانیم و آنطور که لازم است از آنها حمایت نمی‌کنیم. تولیدکننده باید فقط به فکر تولید باشد و عرضه و صادرات نیز بر عهده افراد دیگر است. یک تولیدکننده خوب نمی‌تواند همزمان یک توزیع‌کننده و یا صادرکننده خوبی باشد. وی ادامه داد: یکی از راه‌های عرضه و نشان دادن توانمندی‌ها برگزاری نمایشگاه است اما ما این نمایشگاه‌ها را تبدیل به یک فروشگاه کردیم و آنطور که لازم است ارتباط به فعالان یک صنف در نمایشگاه ایجاد نمی‌شود.

علی اژدرکش، رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه نیز با اشاره به اینکه نخستین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی از ۵ تا ۸ شهریورماه در بازار بزرگ ایران “ایران مال” برپا می‌شود اظهار داشت: این مجموعه طی روزهای برگزاری از ساعت ۱۴ تا ۲۲ در مساحتی بالغ‌ بر ۱۰ هزار متر میزبان نمایشگاه خواهد بود و چهار اتحادیه در تهران شامل اتحادیه کفش‌های ماشینی، سراجان، چرم و مواد اولیه و کالای ورزشی در این رویداد حضور به هم می‌رسانند. او افزود: البته بالغ‌ بر ۱۶ انجمن و اتحادیه دیگر از سراسر کشور با این نمایشگاه همراه خواهند شد و امیدواریم در راستای برپایی این رویداد بتوانیم در کنار سایر کشورهای مولد و صادرکننده مد، پا به عرصه جهانی گذاریم. اژدرکش با اشاره به اینکه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در قالب زیرمجموعه هنر صنعت مد و لباس قرار می‌گیریم اظهار داشت: در این راستا انتظارات بسیاری از کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور داریم و تلاش می‌کنیم با تولید مد اسلامی در این بخش‌ها در برابر تهاجمات فرهنگی بایستیم. رئیس ستاد برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی با تأکید بر وجود فاصله بسیار میان جامعه طراحان و تولیدکنندگان اذعان داشت: قرار نیست طراحان کارگاه یا کارخانه‌های تولیدی راه بیاندازند اما واقعیت این است که بخش تولید و اصناف نیاز مبرمی به همراهی جامعه طراحان مد و لباس دارند و امیدواریم در این رویداد، اتصال لازم میان دو بخش طراحی و تولید برقرار شود و در مسیر دستیابی به این هدف، رایزنی‌هایی با کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و انجمن طراحان پارچه و لباس انجام داده‌ایم.

این فعال صنفی در رابطه با اهمیت حضور تامین کنندگان مواد اولیه در نمایشگاههای داخلی گفت: هر کالایی برای تولید به مواد اولیه نیاز دارد و برای تولید محصول نهایی ومورد نیاز مصرف کننده باید مواد اولیه وجود داشته باد تا تولید شکل بگیرد. بنابراین در این زمینه فضای حضور تاکین کنندگان مواد اولیه خارجی را فراهم کرده ایم تا با قرار گرفتن در کنار برندهای داخلی زمینه تامکین مواد  اولیه تسهیا شود. در حال حاضر برای تولید یک کفش نزدیک به ۴۰ قلم کالای واسطه‌ای و مواد اولیه مورد نیاز است که برای تامین بسیاری از آنها در سال گذشته با مشکلات زیادی مواجه بودیم و قرار است با برگزاری این قبیل نمایشگاهها مشکلات کاهش پیدا کنند.

اژدرکش همچنین از حضور برخی فعالان خارجی در بخش مواد اولیه به‌ویژه از کشور ترکیه خبر داد و پیش‌بینی کرد جمعی از بازدیدکنندگان نمایشگاه از کشور عراق پا به این رویداد گذارند. هر لباس و پوشاکی که انسان با توجه به سلیقه و شرایط اجتماعی خود استفاده می‌کند، زیرمجموعه صنعت مد و فشن به حساب می‌آید که اگر این مهم را بپذیریم می‌توان به طراحی ایرانی- اسلامی و اقتصاد اصولی این صنعت بیش از گذشته ورود کرد. وی با بیان اینکه نمایشگاه مذکور با رویکرد طراحی و تولید محصولات ایرانی- اسلامی برگزار شود، خاطرنشان کرد: هدف اصلی این است که ایران در کنار دیگر کشورهای تولیدکننده و صاحب برند و طراحی قرار گرفته و محصول با طراحی ایرانی-اسلامی به بازار معرفی کند؛ البته در صنعت مد کشور، فاصله طراحان و تولیدکنندگان قابل توجه است و در این نمایشگاه به دنبال آن هستیم تا این فاصله را کاهش دهیم.

مرتضی حق‌پرست رئیس اتحادیه تولیدکنندگاه و فروشندگان لوازم ورزشی نیز گفت: وضعیت در این صنف اکنون به تعادل رسیده است. در گذشته برخی کالای ورزشی مانند دوچرخه در کشور تولید می‌شد که حتی اگر یک واردکننده کالای چینی را به ایران می‌آورد اما باز مردم به تولید ایرانی تمایل داشتند اما از زمانی که تولیدکنندگان چینی به سمت استفاده از تکنولوژی رفتند این ساختار برعکس شد و همان کارخانه دوچرخه‌سازی به دلیل عدم تطبیق خود با تکنولوژی روز تعطیل شد.

در ادامه سعید حیاتی رئیس اتحادیه فروشندگان چرم و لوازم کفش با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی برندهای کفش، کیف و کالاهای ورزشی هدف از برگزاری این نمایشگاه را تبدیل شرایط بالقوه به بالفعل دانست و افزود: در سالهای اخیر روال کار اتحادیه این شده که وضعیت مواد اولیه را رصد کنند و گزارش‌های لازم را به وزارت صنعت برسانند و برای تامین مواد رایزنی کنند. متاسفانه شرایط به گونه‌ای شد که ما فقط به دنبال تامین مواد اولیه مثل چسب، کفی کفش و دیگر لوازم بودیم. حیاتی افزود: به طور مثال تامین چسب در سال گذشته برای صنف ما بسیار سخت شد و همان بحرانی را که در کاغذ داشتیم در چسب هم تجربه کردیم به طوری که برخی واحدهای تولیدی چند روز تعطیل شدند. حیاتی تصریح کرد: خوشبختانه با مدیریت اتاق اصناف و تشکیل کارگروه ویژه این مشکل بعد از چند ماه حل شد و اکنون به اندازه مصرف دو سال در کشور چسب وجود دارد و حتی به کشورهایی مانند آذربایجان و ترکیه صادرات داریم.

وی در خصوص وضعیت چرم گفت: در حال حاضر ۳۰۰ کارخانه چرم در کشور وجود دارد که ۲۷۰ واحد آن چرم سنگین تولید می‌کنند. در سال گذشته با توجه به افزایش قیمت ارز به جای آنکه بازار داخل را تامین کنند شروع به صادرات کردند و عوارض صادرات را نیز پرداخت نکردند اما اکنون با هماهنگی وزارت صمت وضعیت بهتر شده است. البته هنوز مشکلاتی در بخش نقدینگی وجود دارد.در بحث نقدینگی با ضعف جدی مواجهیم. او با تأکید بر اینکه به دلیل رکود در بازار در بحث نقدینگی با ضعف جدی مواجه هستیم و موانعی در بحث بیمه و مالیات بر سر راهمان است اذعان داشت: باوجود تمامی این موانع اما تا به امروز ۹۰ درصد غرفه‌های ما در بخش مواد اولیه تکمیل‌شده و باید بگویم که پس از خروج امریکا از برجام شرایطی را فراهم آورده‌ایم که همچون دوربین و دیده بان، حوزه مواد اولیه را با دقت رصد و خلأها را با رایزنی پرکنیم. مرتضی حق‌پرست رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی دیگر سخنران این نشست خبری بود و با اشاره به این نکته که ما ایرانیان در بحث کالای ورزشی بیشتر با برندهای خارجی آشنایی داریم و از ظرفیت‌های ملی غافل هستیم گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای حضور و معرفی برندهای ایرانی فراهم می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.