صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / به آمارهای فصلی نرخ بیکاری در هرمزگان اعتقادی ندارم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان:

به آمارهای فصلی نرخ بیکاری در هرمزگان اعتقادی ندارم

کسب و کار نیوز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: هیچ‌گاه شاخص بیکاری به‌تنهایی نمی‌تواند بیانگر شرایط بیکاری یک جامعه باشد و ازاین‌رو بنده به آمارهای فصلی در این خصوص اعتقادی ندارم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، هادی ابراهیمی، اظهار کرد: انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان به دلیل مشکلات و مسائل داخلی و اشتباهاتی که در انتخابات آن رخ داده بود منحل شد.

وی افزود: کارشناسی از حوزه تشکل‌ها برای بررسی مشکلات این انجمن آمدند و طبق بررسی‌ها مشخص شد مشکلاتی وجود دارد که منجر به منحل شدن آن شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ادامه داد: انجمن‌های صنفی سیاسی و اقتصادی نیستند و برای دفاع از حقوق صنفی کارگران و کارفرمایان تشکیل شده‌اند، گاهی برخی موارد نادیده گرفته شده و منجر به چنین اتفاقاتی می‌شود، انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان نیز به همین دلایل صنفی و قانون کاری منحل شد و قرار شد دوباره آگهی تأسیس زده و از صفر شروع کنند.

ابراهیمی عنوان کرد: در یک ماه گذشته که به این سمت منسوب شدم در حال تدوین برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در افق هزار و ۴۰۰ بر اساس شاخص‌ها هستم.

وی تصریح کرد: در شرایط سخت بهتر است کارها به‌صورت پروژه‌ای پیش رود تا به نتیجه برسد و سعی دارم چند پروژه که در حوزه‌های مختلف این اداره کل تحولاتی ایجاد کند را آغاز کنم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: حل مشکلات تعاونی‌های مرزنشین، اتحادیه‌ها و تشکل‌ها، تعاونی‌های مسکن از اهم برنامه‌هایم خواهد بود؛ تیم کاری خود را نیز در شهریورماه تکمیل خواهم کرد بر این اساس برخی از معاونین و روسا بر اساس سه شاخص سلامت کاری، توانمندی حرفه‌ای و اخلاق انسانی جابه‌جا خواهند شد.

ابراهیمی بیان کرد: رویکرد ما رویکرد کارآفرینی خواهد بود و قبل از هر چیز تلاش دارم یک مدیر کارآفرین باشم و خود را در چارچوب بروکراسی اداری اسیر نکنم و در این راستا از حوزه‌های مختلفی چون رسانه، جهاد دانشگاهی و بخش خصوصی کمک خواهم گرفت.

وی ادامه داد: برخی حوزه‌ها نیاز به اقدامات سلبی و برخی نیاز به اقدامات ایجابی دارد و سعی دارم در حوزه فرهنگ کار اقدامات مفیدی را انجام دهم، از رسانه‌ها و اهالی هنر نیز می‌خواهم درزمینهٔ تولید محتوا در حوزه فرهنگ کارآفرینی کمک کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: در بحث تعاون نیز رویکردمان توسعه اتحادیه‌ها و توجه به حوزه‌های مختلف است و در این حوزه تشکیل مرکز نوآوری تعاونی‌ها را در پیش خواهیم داشت و برای برگزاری مسابقات بزرگ کارگری نیز برنامه خوبی داریم.

ابراهیمی اظهار کرد: در خصوص روابط و بازرسی کار نیز باید در حوزه حوادث و مشاغل سخت و زیان‌آور ساماندهی داشته باشیم و نیاز به شفاف‌سازی و تلاش برای احقاق حقوق کارگران داریم.

وی در خصوص نرخ بیکاری افزود: وزارت کار نباید پاسخگوی نرخ بیکاری باشد، هم منبع تولید آمار سازمان مدیریت است و همه ابزارهای اشتغال نیز در بخش‌ها و دستگاه‌های دیگر است؛ هیچ‌گاه شاخص بیکاری به‌تنهایی نمی‌تواند بیانگر شرایط بیکاری یک جامعه باشد و ازاین‌رو بنده به آمارهای فصلی در این خصوص اعتقادی ندارم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: باید دید بازار کار به چه سمتی می‌رود، سایر شاخص‌ها چون نرخ مشارکت، اشتغال ناقص، نرخ مشارکت جوانان، زنان، بیمه‌شدگان، شرایط اقتصادی جامعه و نرخ تورم همه در مسئله بیکاری مؤثر هستند.

ابراهیمی عنوان کرد: شرایط کار در هرمزگان تغییر کرده و آمارها نشان می‌دهد که اشتغال از حالت مزدبگیری دارد به سمت اشتغال غیر مزدبگیری می‌رود که تحت تأثیر شرایط اقتصادی است.

وی ادامه داد: افق اقتصادی استان هرمزگان تغییر کرده و اشتغال به سمت نوع دیگری رفته و افراد به دنبال کسب درآمد از طریق مشاغل خرد و کوچک هستند و دلیل آن شرایط اقتصادی و تقاضای مصرف‌کننده است که به دنبال هزینه‌های ارزان‌تر است؛ افزایش مشاغل خرد در حوزه مواد غذایی گواه این موضوع است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: استان هرمزگان با افزایش نرخ مشارکت جوانان و فارغ‌التحصیلان مواجه شده و در این حوزه از نرخ ۳۸ به ۴۳ رسیده‌ایم؛ ازاین‌رو تقاضا و امید به پیدا کردن کار و مطالبات اجتماعی در این حوزه افزایش یافته است.

ابراهیمی بیان کرد: در حالی سلیقه کاری افراد تغییریافته و به سمت اشتغال غیر مزدبگیری رفته که افراد هنوز مشاغل این‌چنینی را شغل ندانسته و علی‌رغم داشتن درآمد خود را به دلیل نداشتن بیمه و شغل اداری و دولتی بیکار می‌دانند.

وی ادامه داد: باید به دنبال ساماندهی مشاغل خانگی به‌خصوص در حوزه صنایع‌دستی و برندسازی، مدل‌سازی و طراحی آن‌ها و بازارسازی صادرات باشیم و امیدواریم در آینده بتوانیم با همکاری جهاد دانشگاهی در حوزه کار و کارآفرینی گام‌های علمی و مفیدی را برداریم.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش قیمت مرغ به ۸۰ هزار تومان/ مازاد عرضه داریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.