صفحه اصلی / اسلایدر / نقشه دشمن برای فلج کردن تولید کشور با شکست مواجه شد
نقشه دشمن برای فلج کردن تولید کشور با شکست مواجه شد

نقشه دشمن برای فلج کردن تولید کشور با شکست مواجه شد

کسب و کار نیوز-وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نقشه دشمن برای فلج کردن تولید کشورمان با شکست مواجه شده گفت: در جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن پیروز شده ایم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، رضا رحمانی در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه مبل و منبت روستایی تویسرکان با بیان اینکه در جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن پیروز شدیم، یادآور شد: مانند دوران هشت ساله دفاع مقدس سرافرازانه مقاومت کردیم و سربلند و پیروز از این جنگ بیرون آمدیم و نقشه دشمن برای فلج کردن تولید کشورمان با شکست مواجه شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شکل گیری خوشه های صنعتی در کشور، افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کارهای خوبی را در کشور شروع کرده که یکی از آنها همین بحث خوشه ها است و خوشه ها تمام نمی شوند بلکه سرآغاز یک حرکت جدید خواهند بود.

رحمانی با اشاره به خوشه مبل و منبت تویسرکان مطرح کرد: ۱۳۰ میلیارد دلار ارزش تجارت مبل و منبت در دنیا و ۴۱۰ میلیارد دلار ارزش تولیدات آن است.

او ادامه داد: سال گذشته علیرغم اینکه صادرات ما در این حوزه سه برابر شد اما ارزش صادرات مبل و منبت کشورمان ۶۴ میلیون دلار بوده است که تا رسیدن به میانگین ۱۳۰ میلیارد دلار جهانی جای کار بسیاری وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حوزه برندسازی و نرم افزاری باید در بخش مبل و منبت کار شود و حدود ۴۷۰ کارگاه در اشترمل است که باید محصولت تولیدی آنها تحت یک شناسنامه و برند متمرکز و صادرات شوند.

رحمانی با تاکید بر ضرورت به هم رسانی ها برای تامین مواد اولیه مورد نیاز، بیان کرد: در همه کلاس ها باید تولید داشته باشیم و مراکز علمی و دانشگاهی پای کار آیند.

او با بیان اینکه از اعتبارات تبصره ۱۸ و اشتغال روستایی برای توسعه مبل و منبت در این منطقه استفاده شود، گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی حداکثر تخفیف را برای واگذاری زمین به فعالان این حوزه با بیشترین تقسیط بدهد و شرکت های مدیریت صادرات وارد این حوزه شوند.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش سهم درآمدهای پایدار به ۵۲ درصد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز ، سخنگوی اقتصادی گفت: دلیل تاخیر نهایی شدن قانون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.