صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / عملیات اجرایی خط انتقال آب در نیروگاه طبس آغاز شد
عملیات اجرایی خط انتقال آب در نیروگاه طبس آغاز شد
آبرسانی

با حضور وزیر نیرو

عملیات اجرایی خط انتقال آب در نیروگاه طبس آغاز شد

کسب و کار نیوز: عملیات اجرایی خط انتقال آب از نیروگاه زغال‌سنگ سوز طبس به سد نهرین در این شهرستان روز پنجشنبه با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی در حاشیه این آیین گفت: عملیات خط انتقال آبرسانی از نیروگاه به طول ۸۵ کیلومتر با لوله چدنی به قطر ۴۰۰ میلیمتر است که سالانه ۲.۵ میلیون مترمکعب آب را پشتیبانی خواهد کرد.
سعید پورجعفر افزود: تاکنون ۱۳ میلیارد تومان برای خرید بخشی از تجهیزات این نیروگاه هزینه شده است.
وی بیان کرد: با اجرای یک مخزن تعادلی آب چاه‌های موجود در نیروگاه زغال‌سنگ سوز طبس به تصفیه خانه سد نهرین خواهد رسید.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی اظهار داشت: در فاز اول ۱۰ کیلومتر از پروژه با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.
نیروگاه زغال‌سوز طبس با مجموع ظرفیت ۶۵۰ مگاوات در مرحله احداث است.
حوزه زغالدار طبس غنی‌ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود و ۷۶ درصد ذخایر زغال‌سنگ کشور را در خود جای داده است.
وزیر نیرو روز پنجشنبه برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند طرح آب و برق خراسان جنوبی وارد این استان در شهرستان طبس شد.
رضا اردکانیان بدو ورود به فرودگاه طبس مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.
بازدید از نیروگاه زغال‌سوز در حال ساخت همزمان با آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی از برنامه‌های سفر اردکانیان به این شهرستان بود.
وی در ادامه این سفر یک روزه به بیرجند مرکز استان می‌رود و بازدید و افتتاح چند طرح آبرسانی و برق در شهرستان‌های بیرجند و سربیشه را در برنامه دارد.
دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و شرکت در نشست جمع‌بندی با حضور مسئولان و مدیران صنعت آب و برق استان از دیگر برنامه‌های وزیر نیرو در این سفر است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.