صفحه اصلی / استان ها / افزایش مصرف آب در خراسان رضوی
افزایش مصرف آب در خراسان رضوی

افزایش مصرف آب در خراسان رضوی

کسب و کار نیوز: مصرف آب مشترکان شهری در خراسان رضوی تیر ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 2 و نیم درصد بیشتر شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی ، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت : حجم مصرف آبافزایش مصرف آب در خراسان رضوی مشترکان شهری در ان استان تیر پارسال ۱۶ میلیون و ۷۷۲ هزار متر مکعب بود. این رقم تیر امسال به ۱۷ میلیون و ۲۰۶ هزار متر مکعب رسید.
مهدی جهان طلب افزود : بخاطر افزایش دمای هوا در ماههای تیر و مرداد امسال ذخیره سازی آب به ویژه در ساعات شب به سبب استفاده شهروندان از وسایل خنک کننده آبی و آبیاری فضای سبز شهرها به کمترین میزان رسید و شبکه های توزیع با کاهش فشار مواجه شدند که با اقدامات فنی مدیریت شد.
وی وضعیت آب شش شهر خراسان رضوی را قرمز و ۲۶ شهر دیگر را زرد اعلام و بیان کرد: برای رفع مشکل کم آبی تابستان امسال و افزایش توان تولید آب طرحهای متعدد شامل حفر و تجهیز و جا به جایی چاهها با هزینه ۵۰۸ میلیارد ریال اجرا شد.
معاون شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: ۹۸ درصد آب شرب مورد نیاز ۷۳ شهر زیرپوشش این شرکت از منابع زیرزمینی تامین می شود و به جز قوچان که بخشی از آب شرب شهروندان آن از سد تبارک تامین می شود بقیه شهرها همچنان متکی به چاهها هستند لذا ضرورت مدیریت مصرف آب توسط مشترکان دوچندان شده است.
وی گفت: بارندگی امسال در بهبود وضعیت سفره های آب زیرزمینی موثر نبود لذا باید مدیریت مصرف و مدیریت توزیع آب همچنان با جدیت دنبال شود.
۷۳ شهر استان به جز مشهد با جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیرپوشش خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.