صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / استفاده آزمایشی از LNG در قایقهای صیادی هند
استفاده آزمایشی از LNG در قایقهای صیادی هند

استفاده آزمایشی از LNG در قایقهای صیادی هند

کسب و کار نیوز :هند در آستانه اجرای مقررات بین‌المللی جدید سختگیرانه به منظور کاهش آلایندگی سوختهای دریایی، به طور آزمایشی از گاز طبیعی مایع (LNG) برای تامین سوخت قایقهای صیادی استفاده می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, شورای استراتژیک نوآوری و توسعه کرالا که اندیشکده و نهاد مشورتی تاسیس شده از سوی دولت ایالت کرالای هند است، هفته جاری برای پروژه پایلوت استفاده از LNG برای سوخت یک قایق صیادی ابراز علاقه کرد.
برای این منظور در سیستم موتور دیزلی دریایی یک قایق صیادی در شهر کوچی مجددا تغییراتی داده می شود تا بتواند با هر دو سوخت دیزلی و LNG کار کند.
قایقهای صیادی معمولا از دیزل استفاده می کنند اما مقررات جدید سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) میزان سولفور موجود در سوختهای مورد استفاده کشتیها را تا سال ۲۰۲۰ محدودتر خواهد کرد و در نتیجه دولتها به دنبال استفاده از سوختهای پاکتر هستند.
گاز طبیعی مایع به دلیل زیرساخت بانکرینگ محدود و هزینه های بالا، استفاده گسترده ای در صنعت صید ماهی ندارد.
اما پایانه LNG کوچی در جنوب هند به دلیل عدم وجود زیرساختی که این پایانه را به مناطق اصلی متقاضی گاز در منطقه وصل کند، مورد استفاده چندانی قرار نمی گیرد و دولت به دنبال راه‌هایی برای افزایش استفاده از این پایانه است.
این پروژه همچنین شامل نصب مخزن ذخیره سازی سوخت LNG و سایر تجهیزات و خطوط لوله مربوط با تغییر بدنه قایق است.
بر اساس گزارش رویترز، شورای استراتژیک نوآوری و توسعه کرالا خواستار انجام این کار در مدت ۱۸ هفته شده و درخواست کرده پیشنهادها تا هفتم سپتامبر ارسال شوند و پیشنهادهای تجاری تا اواخر اکتبر دریافت می شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.