صفحه اصلی / استان ها / اختصاص یک درصد از بودجه مشوق‌های صادراتی به زعفران
اختصاص یک درصد از بودجه مشوق‌های صادراتی به زعفران

اختصاص یک درصد از بودجه مشوق‌های صادراتی به زعفران

کسب و کار نیوز : در نشست کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد، یک درصد از بودجه مشوق‌های صادراتی این سازمان به توسعه صادرات زعفران اختصاص یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: یک درصد معادل ۱۰۰ میلیارد ریال از اختصاص یک درصد از بودجه مشوق‌های صادراتی به زعفرانبودجه مشوق‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت به زعفران اختصاص می‌یابد که صرف کار‌های تبلیغاتی برای معرفی این محصول و برندسازی آن و معرفی شرکت‌های خوب صادراتی در این زمینه به بازار‌های هدف می‌شود.
محمد رضا مودودی گفت: علاوه بر آن موانع توسعه صادرات از نظر حقوقی یا تعرفه‌ای شناسایی می‌شوند تا در سطح شورای عالی صادرات یا در سطح کارگروه توسعه صادرات یا در سطح ستاد توسعه اقتصادی سران سه قوه بررسی و تسهیل شود.
وی افزود: زعفران برای همه ایرانیان یک کالای برند است و باید دنیا ایرانی را به زعفران بشناسد و باید از آن بهره بسیار برای کشور گرفت.
وی گفت: با این حال تاکنون نتوانستیم از ظرفیت زعفران در کشور بهره مناسبی داشته باشیم، کشور اسپانیا که تولید اندکی از زعفران دارد، خود را در پناه این گیاه به عنوان برندی از زعفران به دنیا معرفی کرده است.
مودودی افزود: ایران بیشترین میزان تولید زعفران و باکیفیت‌ترین نوع آن را در اختیار دارد، اما در حوزه تعیین قیمت و برندسازی این محصول تلاش زیاد انجام نشده و جنبه بین المللی نیافته است.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در شرایط تحریم باید راه‌های صادرات زعفران را به گونه‌ای طراحی کنیم که قابلیت رصد نداشته باشد و اجازه ندهیم بازار‌هایی که به زحمت در این سال‌ها برای این محصول به دست آمده، به راحتی از دست برود.
پارسال ۳۸۰ تن زعفران در کشور تولید شد و از این مقدار ۲۸۱ تن صادر شد که ۲۴۰ تن آن مربوط به خراسان رضوی بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.