صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / کسری بودجه دولت آمریکا به ۱۲۰ میلیارد دلار افزایش یافت

کسری بودجه دولت آمریکا به ۱۲۰ میلیارد دلار افزایش یافت

کسب و کار نیوز - طبق اطلاعات وزارت خزانه داری آمریکا، کسری بودجه دولت این کشور در جولای تا ۱۲۰ میلیارد دلار افزایش یافت که دلیل آن افزایش هزینه ها در بخش بهداشتی و نظامی بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم به نقل از رویترز، طبق اطلاعات وزارت خزانه داری آمریکا، کسری بودجه  دولت این کشور در جولای تا ۱۲۰ میلیارد دلار افزایش یافت که دلیل آن افزایش هزینه ها  در بخش بهداشتی و نظامی بود.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد هزینه های فدرال در جولای ۳۷۱ میلیارد دلار بوده که ۲۳ درصد نسبت به همین ماه در ۲۰۱۸ افزایش داشت، در حالی که دریافتی دولت ۲۵۱ میلیارد دلار بوده و تنها ۱۲ درصد نسبت به جولای ۲۰۱۸ بالا رفته است.

کسری سال مالی جاری تا حالا ۸۶۷ میلیارد دلار گزارش شده که در مقایسه با ۶۸۴ میلیارد دلار سال قبل بیشتر است.

شرایط مالی دولت آمریکا از ۲۰۱۶ بدتر شده است.  بالا رفتن میانگین سنی جمعیت باعث شده افراد بیشتری نیاز به مراقبت های بهداشتی و برنامه های بیمه سلامت برای سالمندان داشته باشند.

افزایش هزینه نظامی هم کسری بودجه را در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ بیشتر کرده است. ترامپ در آغاز ریاست جمهوری خود در ژانویه ۲۰۱۷ قول داد بخش نظامی کشور را تقویت کند.

در همین ماه، کنگره آمریکا یک بودجه دو ساله با حمایت ترامپ تصویب کرد که هزینه های فدرال در بخش دفاعی و سایر برنامه های داخلی را افزایش می دهد و بدهی فزاینده دولت را بالا میبرد.

در ماه جولای،  واشنگتن ۵۳ میلیارد دلار در برنامه های دفاعی هزینه کرد که نسبت به ۴۳ میلیارد دلار همین ماه در ۲۰۱۸ افزایش داشت.  هزینه  بیمه پزشکی سالمندان از ۳۴ میلیارد دلار به ۶۶ میلیارد دلار افزایش یافته است.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.