صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / رشد ادامه‌دار شاخص بورس
رشد ادامه‌دار شاخص بورس

رشد ادامه‌دار شاخص بورس

کسب و کار نیوز-امروز ۳۴۳ سهم در بورس و فرابورس ایران با رشد قیمت و ۱۹۳ سهم با افت قیمت روبه رو بودند. شاخص کل بورس ۱۲۲۱ و شاخص کل فرابورس ۲۸ واحد افزایش یافتند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۲۲۱ واحد رشد کرد و به رقم ۲۵۷ هزار و ۹۷ واحدی رسید، همچنین شاخص کل هم وزن با ۷۲۲ واحد رشد عدد ۶۷ هزار و ۱۶۵ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۴۸۵ واحد افزایش عدد ۲۹۱ هزار و ۳۸۲ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۸۱۷ و ۲۷۹۲ واحد رشد کرد.

شرکت ارتباطات سیار ایران، مخابرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان و خدمات انفورماتیک چهار نمادی بودند که بیشترین تاثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار داشتند نمادهای مذکور به ترتیب ۲۸۳، ۲۴۱، ۱۲۷ و ۱۲۶ واحد به رشد شاخص‌های بازار کمک کردند.

در طرف مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی چادر ملو و گروه مپنا به ترتیب ۱۹۴، ۱۰۰ و ۹۹ واحد تاثیر کاهشی سعی کردند شاخص‌های بازار با سمت پایین هدایت کنند.

در گروه صنایع شیمیایی امروز ۱۲۰ میلیون سهم به ارزش ۱۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان داد و ستد شد و به این ترتیب این گروه ببشترین ارزش معاملات را از آن خود کرد.

پس از گروه شیمیایی، خودرویی‌ها با داد و ستد ۴۰۳ میلیون سهم و اوراق مالی ارزش معاملات حدود ۹۰ میلیارد تومان رسیده است. بیشتر سهم‌های این گروه رشد قیمت را تجربه کردند.

بیشتر سهم‌ها در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با رشد قیمت مواجه شدند و در این گروه ۳۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۷ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در بورس تهران امروز ۲۳۰ سهم با رشد قیمت و ۱۱۰ سهم با افت قیمت رو به رو بودند. تعداد نمادهای مثبت در فرابورس ایران به ۱۱۳ و تعداد نمادهای منفی به ۸۳ رسید.

ارزش کل معاملات بورس رقم ۱۰۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را تجربه کرد و حجم معاملات تا عدد ۴.۲ میلیارد سهم و اوراق ومالی بالا رفت. تعداد معاملات به رقم ۳۲۶ هزار و ۷۳۳ نوبت رسید.

آیفکس نیز با ۲۸.۲۸ واحد افزایش با رقم ۳۴۶۷ بالا رفت و ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۱۰۵۸ میلیارد تومان را تجربه کرد. حجم معاملات تا عدد ۱.۹ میلیارد سهم و اوراق مالی بالا رفت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.