صفحه اصلی / استان ها / برداشت ۵۴ درصدی برنج در مازندران
برداشت ۵۴ درصدی برنج در مازندران

برداشت ۵۴ درصدی برنج در مازندران

کسب و کار نیوز: برنج تاکنون در ۱۲۰ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران برداشت شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: برنج تاکنون در حدود ۱۲۰ هزار هکتار معادل ۵۴ درصد از اراضی برنجکاری شده استان برداشت شده است.
بهادری افزود: در این مدت بیشترین مقدار برداشت برنج به ارقام محلی و زودرس اختصاص داشته است.
او با بیان اینکه برداشت برنج پر محصول در استان ادامه دارد، گفت: کشاورزان بعد از برداشت ارقام محلی و زودرس، اقدام به کشت برنج رتون، نشاء مجدد و شبدر خواهند کرد.
بهادری افزود: پرورش رتون تاکنون در ۲۰ هزار و ۷۳۵ هکتار و نشاء مجدد در ۴۳ هزار و ۹۹۶ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان انجام شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران به بارندگی چند روز گذشته اشاره کرد و گفت:باران سبب شد تا در برداشت برنج وقفه ایجاد شود که با مساعد شدن هوا برداشت دوباره از سرگرفته شده است.
او با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی، تولید برنج را به استان‌های گیلان و مازندران اختصاص داده است، افزود: کشاورزانی که از منابع آبی مطمئن همچون چاه‌های پرآب و آببندان برخوردار هستند می‌توانند به پرورش رتون و کشت مجدد اقدام کنند.
کارشناسان جهاد کشاورزی مازندران پیش بینی کردند در سال رونق تولید بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن شلتوک معادل یک میلیون تن برنج سفید از زمین‌های کشاورزی استان برداشت شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.