صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / ۵۳۷ هزار بیکار از یافتن شغل دلسرد شدند
۵۳۷ هزار بیکار از یافتن شغل دلسرد شدند

۵۳۷ هزار بیکار از یافتن شغل دلسرد شدند

کسب و کار نیوز-بررسی های آماری نشان می دهد در سال ۹۷ حدود ۵۳۷ هزار نفر به دلیل دردلسرد شدن و ناامیدی از پیدا کردن کار دیگر در جستجوی کار نرفتند. همچنین حدود ۱۱.۵ میلیون نفر به دلیل اشتغال به تحصیل یا آموزش در جستجوی کار نبودند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، جمعیت کشور در سال ۹۷ برای خانوارهای معمولی ساکن و گروهی، نزدیک به ۸۱ میلیون نفر برآورد شده است که حدود ۱۴٫۱ میلیون نفر آن زیر ۱۰سال و ۵٫۱ میلیون نفر ۶۵ ساله و بیشتر هستند.

بنابر این معادل ۸۲٫۶ درصد از جمعیت مذکور بیش از ۱۰سال بوده و ۷۶٫۳ درصد در گروه سنی ۱۰تا ۶۴سال می باشند.

بررسی آماری نشان می دهد حدود ۵۳٫۹ میلیون نفر از جمعیت کشور در هیچ یک از دو گروه شاغلان و بیکاران قرار نگرفته و به عبارت دیگر جمیت خارج از نیروی کار محسوب می شوند. لذا چنین استنباط می شود قشر عظیمی از جمیت کشور غیر مولد هستند. حدود ۳۵٫۴ میلیون نفر از جمعیت خارج از نیروی کار در گروه سنی۶۴-۱۰ ساله قرار دارند که نزدیک به ۶۵٫۶ درصد از جمعیت مذکور را به خود اختصاص داده اند.

این بررسی نشان می دهد که سال ۹۷ نزدیک به ۲۳٫۵ میلیون نفر به دلیل مسئولیت های شخصی خانوادگی و بی نیاز بودن در جستجوی کار نبودند. همچنین حدود ۱۱٫۵ میلیون نفر به دلیل اشتغال به تحصیل یا آموزش در جستجوی کار نبودند.

به علاوه حدود ۱۴٫۱ میلیون نفر نیز زیر سن کار می باشند. از این جامعه متأسفانه حدو ۵۳۷ هزار نفر به دلیل دردلسرد شدن و ناامیدی از پیدا کردن کار دیگر در جستجوی کار نمی باشند. برآورد جمعیت غیر فعال کشور به تفکیک علت عدم جستجوی کار و سن به شرح جداول ذیل می باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.