صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / رویداد کارآفرینی ویتا برگزار شد

روابط عمومي بانک اقتصادنوين:

رویداد کارآفرینی ویتا برگزار شد

کسب و کار نیوز- رويداد کارآفريني ويتا با همکاري شتاب دهنده نوين‌تک به منظور استفاده از هوش مصنوعي و داده براي رفع چالش‌هاي سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، رویداد کارآفرینی ویتا با همکاری شتاب دهنده نوین‌تک، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سایر نهادها به مدت یک ماه از چهاردهم تیرماه تا چهاردهم مرداد ماه به منظور رفع و بهینه سازی فرآیندهای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با استفاده از هوش مصنوعی و داده برگزار شد.

بر این اساس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران این فرصت را برای متخصصان هوش مصنوعی فراهم آورد تا بتوانند در حوزه‌هایی از جمله بهینه سازی چالش‌های مربوط به فرآیندهای کتابخانه با استفاده از نوآوری، ارائه سرویس‌ها و خدمات در راستای تکمیل و گسترش زنجیره ارزش صنعت کتابخانه و استفاده از فرصت‌هایی که به واسطه حجم و نوع اطلاعات موجود در سازمان می‌تواند در اختیار متخصصین قرار گیرد، طرح‌های خود را ارائه دهند.

شایان ذکر است از میان ۸۸ طرح دریافت شده بر اساس داوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، شتاب دهنده نوین‌تک و مرکز نوآوری دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، ۴۰ طرح برگزیده شدند و فرآیند توسعه کسب و کار خود را در طی رویداد آغاز کردند که از میان آن‌ها می‌توان به پروژه‌های بهبود بستر فعالیت پردازش زبان طبیعی برای زبان فارسی، انجام کارهای پژوهشی به منظور قابل فهم کردن متن برای ماشین و ارائه طرح‌های خلاقانه در راستای تبدیل عکس به متن اشاره کرد.

همچنین انواع طرح‌های خلاقانه در راستای تبدیل عکس به متن، استخراج فرا داده از اسناد و متون، بازشناسی متون قدیمی و اسناد دست‌نویس، پردازش، بهبود و یا شناسایی عکس‌ها، الگوریتم‌های گوناگون جستجو و بازیابی اطلاعات، سیستم‌های پیشنهاددهی و دستیارهای مجازی پژوهش و تسهیل بستر نشر کتاب و شبکه‌های اجتماعی مختلف از دیگر طرح‌های پذیرفته شده‌ای بودند که فرآیند کاری خود را آغاز کردند.

شایان ذکر است در طول رویداد تجهیزات جانبی از جمله فضای کار اشتراکی، زیرساخت‌هایی نظیر اینترنت و سرور و داده‌های مورد نیاز به تیم‌ها اختصاص داده شد و ۲۵ ساعت کارگاه‌ آموزشی به صورت موازی از طرف شتاب دهنده نوین‌تک، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و مرکز نوآوری دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران برگزار شد و تیم‌ها فرآیند طولانی تبدیل یک ایده به کسب و کاری واقعی را آغاز نمودند. همچنین در حال حاضر ۳۱ تیم در حال مذاکره با سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و شتاب دهنده نوین‌تک، برای بررسی ادامه مسیر همکاری هستند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.