صفحه اصلی / استان ها / روکش آسفالت محلات هدف حاشیه نشینی شهرهای آمل و بابل
روکش آسفالت محلات هدف حاشیه نشینی شهرهای آمل و بابل

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد

روکش آسفالت محلات هدف حاشیه نشینی شهرهای آمل و بابل

کسب و کار نیوز: مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از اجرای روکش آسفالت محلات هدف حاشیه نشینی امت آباد ، اسپیاری و کتی غربی در شهرستان های آمل و بابل خبر داد .

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی , سید محمد نظری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : طبق مطالعات صورت گرفته و با توجه به گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری در استان، این مسئله پدیده‌ای گذرا و ناپدید شدنی نیست و در سطح شهرهای استان در حال گسترش است, از آنجا که این سکونتگاه‌ها با مسائل پیچیده‌ای روبه‌رو هستند این مشکلات قابلیت سرایت به باقی شهر را دارند و عدم رفع آنها، قشر فقیر شهری را در چرخه‌ای از فقر و عدم ارتقاء اجتماعی گرفتار خواهد کرد.
با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری سیاست توسعه جامع و یکپارچه در عرصه های مختلف شهر به منظور افزایش بهره وری اقتصادی و اجتماعی با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است.
وی افزود : توجه به ابعاد اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی – زیست محیطی و کالبدی شهر در یک ساختار هم پیوند و یکپارچه ازاصول بازآفرینی شهری بشمار میرود .
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران یادآور شد : طبق مطالعات انجام شده سهم شهر آمل از بافت های تعریف شده در محدوده بازآفرینی در حدود ۱۵درصد (۴۱۷ هکتار) از مساحت آن است که شامل بافت تاریخی، سکونت گاه های غیررسمی و بافت فرسوده می گردد. امت آباد و اسپیاری از سکونت گاه های غیررسمی شناسایی شده در آمل می باشند که در اولویت برنامه ریزی قرار گرفته اند.
گفتنی است : کل اعتبار هزینه شده پروژه روکش آسفالت امت آباد و اسپیاری آمل و کتی غربی بابل ۲۲۰۰۰ میلیون ریال است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.