صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / عارضه‌ای که موجب فلج اندام‌ها می‌شود

عارضه‌ای که موجب فلج اندام‌ها می‌شود

کسب و کار نیوز:یک متخصص ارتوپد گفت:ارتباط میان عصب‌ها و عضلات شایع‌ترین راه برای به وجود آمدن پارزی است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح الله حسن زاده متخصص ارتوپد درباره بیماری پارزی بیان کرد: در واقع پارزی موجب فلج یک اندام یا نیمی از بدن می‌شود و به دلیل اختلالاتی که در عصب فرد ایجاد شده بروز می‌کند، این بیماری در تمام سنین اتفاق می‌افتد، اما در کهن سالی و پیری بیشتر بروز می‌کند.

وی درباره علل ابتلا به پارزی بیان کرد: ارتباط میان عصب‌ها و عضلات شایع‌ترین علت برای به وجود آمدن پارزی است اما سکته مغزی، دیستروفی عضلانی و نخایی نیز از علل بروز پارزی محسوب می شوند، در زمان کودکی نیز افتادگی، ضربه شدید به سر ، نرسیدن اکسیژن می‌توانند از علل مهمی در ابتلا پارزی در کودکی باشد همچنین سکته‌های مغزی ناشی از ضربات شدیدی به مغز که باعث خونریزی شود، تومور‌های مغزی، مننژیت و آبسه موجب ایجاد پارزی می‌شود.

عوارض و درمان بیماری پارزی

حسن زاده گفت: آسیب‌هایی که به اندام‌های حرکتی فرد در این بیماری وارد می‌شود می‌تواند موجب بی حرکتی کامل یا نیمی از بدن شود، افرادی که دچار پارزی خفیف شده اند تنها کمی اندامشان لمس می‌شود، ولی اگر فردی مبتلا به همی پارزی شود حتما قسمت‌های حرکتی فرد از کار می‌افتد.

متخصص ارتوپد درباره عوارض این نوع عارضه متذکر شد:فرد احساس ضعف شدید در عضلات می‌کند و می تواند منجر به فلجی بیمار و کاهش توانایی حرکتی فرد شود.
وی اظهار کرد: فرد هنگام ایستادن تعادل مناسبی ندارند و راه رفتن برایش بسیار سخت خواهد بود و ممکن است فرد در حرف زدن دچار مشکل و در هضم غذا اختلالاتی ایجاد شود، حتی موجب افسردگی خواهد شد.
حسن زاده درباره درمان پارزی گفت: هدف اصلی درمان، تقویت عضلات ضعیف و جلوگیری و مهار انقباض عضلانی است.
وی تاکید کرد: درمان با استفاده از دارو‌ها باید با نظرات پزشک مربوطه انجام شود و گاهی با کوتاه کردن و تغییر شکل دادن می‌توان این نوع عارضه را درمان کرد.

 

همچنین مطالعه کنید:

انعقاد ۳۰ قرارداد صادرات خدمات فنی مهندسی/ اعزام هیات‌های تجاری به عراق، سوریه و چین

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد رضا کریم‌ زاده، با بیان اینکه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.