صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / کمبود آب شرب ۸ روستای مجتمع دیگچه شهرستان گنبدکاووس برطرف شد
کمبود آب شرب ۸ روستای مجتمع دیگچه شهرستان گنبدکاووس برطرف شد

کمبود آب شرب ۸ روستای مجتمع دیگچه شهرستان گنبدکاووس برطرف شد

کسب و کار نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان از رفع کمبود آب شرب هشت روستای مجتمع آبرسانی دیگچه شهرستان گنبدکاووس خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، “بهزاد هرمزی” با اعلام خبر فوق افزود: پیش از این، تامین آب شرب هشت روستای مجتمع دیگچه شهرستان گنبدکاووس از طریق یک حلقه چاه با دبی ۱۱ لیتر بر ثانیه انجام و جهت جبران نیاز کم‌آبی مردم روستاهای این مجتمع در زمان‌های کم‌آبی بخشی از نیاز از طریق ناوگان آبرسانی سیار برطرف می‌‌شد.
وی افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان طی سال ۹۷ اقدام به حفر یک حلقه چاه کرد که به‌دلیل عدم تخصیص به‌موقع اعتبارات تجهیز آن میسر نشد، اما با توجه به مشکلات مجتمع مذکور و در پیش بودن عید قربان تصمیم بر آن شد که به‌صورت موقت با استفاده از دیزل ژنراتور چاه جدید تجهیز و وارد مدار شود.
هرمزی خاطرنشان کرد: در حال‌حاضر هشت روستای مذکور با ۱۷۰۰ خانوار از طریق دو حلقه چاه با دبی ۱۷ لیتر برثانیه که بیش از نیاز منطقه است تامین آب شده و هم‌اکنون ساکنان این روستاها از آب شرب پایدار و سالم بهره‌مند شده‌اند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان اظهار داشت: برای پایداری آب شرب و تامین فشار در زمان پیک مصرف نیز نیاز به احداث یک باب مخزن و خط انتقال بوده که در برنامه‌های سال ۹۸ پیش‌بینی لازم شده و با تخصیص اعتبار اقدام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۱ میلیارد تومان قرارداد برای تامین و پایداری آب شرب روستاهای شهرستان گنبد منعقد شده که با بهره‌برداری از آنها در سال جاری، روستاهای شهرستان از شرایط مطلوب‌تری در زمینه آب شرب برخوردار خواهند شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.