صفحه اصلی / استان ها / کشت ذرت دانه‌ای در کردستان
کشت ذرت دانه‌ای در کردستان

کشت ذرت دانه‌ای در کردستان

کسب و کار نیوز: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت : امسال در سطح یک‌ هزار و ۲۰۰ هکتار ذرت دانه‌ای در استان کشت شده که ۶۰ درصد از بذورآن ، ارقام با طول رشد متوسط رس و زودرس است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان ، فرید سپری افزود : با توجه به اقلیم کشور که اقلیمی خشک است ، استفاده بهینه از منابع به ویژه آب از اهمیت بسیاری برخوردار است.کشت بیش از یک هزار و ۲۰۰ هکتار ذرت دانه‌ای در کردستان
سپری به برخی اقدامات جهاد کشاورزی در راستای استفاده بهینه از منابع آبی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود : توسعه ارقام کم آب‌ بر و تراکم کشت و توسعه ارقام با طول رشد کم از جمله اقدامات انجام شده استان در این راستا است.
سپری یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌های ذرت دانه‌ای را کم‌مصرف و زودرس بودن عنوان کرد .
وی همچنین به اجرای طرح تولید زعفران در کل استان اشاره و اضافه کرد : از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی این است که در حال حاضر ۳۱ هکتار از اراضی استان زیر کشت زعفران قرار دارد.
پارسال هم ۱۶ و نیم هکتار به سطح زیر کشت زعفران در استان اضافه شد که بعد از دو سال به محصول می‌رسد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت : در کشت نشایی هم در استان کار‌های خوبی انجام شده است و در حال حاضر ۱۴۸ تن چغندرقند با کشت نشایی در استان تولید می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.